شناسهٔ خبر: 66733739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ورزش بانوان استان قزوین در تعداد بیمه شدگان رتبه دوم کشور را کسب کرد

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ورزش بانوان بیست تیم در لیگ برتر دارد و با داشتن بیش از 40 هزار بیمه شده به دلیل تعداد بیمه شدگان ورزشی زن رتبه دوم کشور را کسب کرد. سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ورزش بانوان بیست تیم در لیگ برتر دارد و با داشتن بیش از 40 هزار بیمه شده به دلیل تعداد بیمه شدگان ورزشی زن رتبه دوم کشور را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

ندا پاکدامن سرپرست معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: در سال قبل ورزش بانوان استان با بیش از 40 هزار بیمه شده در کشور رتبه دوم کشور را در بیمه شدگان ورزشی کسب کرد که در مقایسه با جمعیت سامان یافته بعد از استان البرز قرار گرفتیم.

وی بیان کرد: در شهرستان البرز از توابع استان قزوین جمیعت بیمه شده از مردان بیشتر است و امروز نیمی از بیمه شدگان استان که حدود 90 هزار نفر هستند را زنان تشکیل می دهند.

ورزش بانوان استان قزوین در تعداد بیمه شدگان رتبه دوم کشور را کسب کرد

پاکدامن تصریح کرد: در شرایطی که برخی رشته های ورزشی برای بانوان را نداریم مانند بوکس، کشتی و باستانی اما جایگاه ورزش بانوان بسیار مطلوب بوده و پا به پای مردان در عرصه های مختلف استعدادهای خود را نشان داده اند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر زیرساخت های خوبی در ورزش بانوان ایجاد شده و امیدواریم در استان تعداد ورزشکاران بیمه شده از 90 هزار ورزشکار کنونی به حدود 110 تا 130 هزار نفر برسد که در این صورت بیمه شدگان بانوان هم بیشتر خواهد شد و این جمعیت را به 50 تا 60 هزار ورزشکار خواهیم رساند.

ورزش بانوان استان قزوین در تعداد بیمه شدگان رتبه دوم کشور را کسب کرد

این مدیر ورزشی در مورد موفقیت های ورزشی بانوان یادآورشد: در بازی های آسیایی نمایندگان بانو خوب درخشیدند به طوری که خانم خدابنده لو در کبدی برنز گرفت، دو نماینده در کوبل داوری خانم ها قفلی و حسن زاده و یک نماینده از مربیان خانم مهسیما بابایی سرمربی تیم وزنه برداری هم خوب درخشیدند.

وی گفت: البته نمایندگان بیشتری هم می توانستند در رقابتها حضور پیدا کنند اما چون رشته های تیمی اعزام نشدند مانند لیلا برجعلی در اردوی کاراته که نتوانست حضور یابد، اما در رشته هندبال عطیه شهسواری و در شطرنج ملیکا محمدی حضور داشت و تلاش می کنیم در بازی های آسیایی آینده وضعیت بهتری داشته باشیم.

ورزش بانوان استان قزوین در تعداد بیمه شدگان رتبه دوم کشور را کسب کرد

پاکدامن یادآورشد: در ورزش بانوان دو بخش شامل توسعه ورزش همگانی با طرح های ملی داریم که اعتبارات خوبی داده شده که طرح پایش و ارتقای تندرستی و نشاط بانوان از آن جمله است که باید روی آن کار شود و این طرح با محوریت بانوان شاغل در ادارات
عملیاتی می شود.

وی بیان کرد: اولویت دیگر طرح «دختران آفتاب ایران» است که در دوسال گذشته اجرا شده و امسال هم برای دختران دبیرستان مقطع متوسطه در مدارس شبانه روزی اجرا می شود.

پاکدامن تصریح کرد: سال گذشته در دو دبیرستان این طرح اجرا شد و در بویین زهرا و آوج جمعیتی بالغ بر 400 دانش آموز دختر تحت آموزش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: دانش آموزان در ورزش همگانی با برگزاری همایش و هم در حوزه قهرمانی در کانون های تخصصی ثبت نام کردند و از بویین زهرا در رشته بدمینتون تعدادی شناسایی شدند و تحت پوشش قرار گرفتند.

پاکدامن افزود: از میان دانش آموزان مستعد شناسایی شده باید افرادی را انتخاب کنیم برای آموزش دوره های ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی با سرفصل های اموزشی که این طرح در دبیرستان های سایر شهرستانها نیز اجرا می شود.

ورزش بانوان استان قزوین در تعداد بیمه شدگان رتبه دوم کشور را کسب کرد

این مدیر ورزشی یادآورشد: در حوزه قهرمانی اتفاق خوبی افتاد و در گروه سنی پایه در المپیاد استعدادهای برتر 15 مدال توسط دختران کسب شد که 5 مدال طلا بدست آمد و از مردان پیشی گرفتیم.

وی اضافه کرد: خانم موسوی که در المپیاد استعدادهای برتر سال گذشته طلای رشته وزنه برداری را کسب کرده بود امسال هم توانست مدال نقره را در مسابقات جوانان کشور تصاحب کند که این ورزشکار از جوانان امید به اردوی تیم ملی هم دعوت شده است.

پاکدامن بیان کرد: در رشته دوچرخه سواری ظرفیت خوبی داریم و با تلاش هیئت ها امروز در رشته هایی که قبلا هیچ قهرمانی نداشتیم امروز مدال می گیریم و با کمک مربیان امیدواریم نام قهرمانان جدید و جوانی را بشنویم که افتخار آفرین خواهند بود و رشته های جدید با قهرمانان جدید وارد عرصه شوند.

ورزش بانوان استان قزوین در تعداد بیمه شدگان رتبه دوم کشور را کسب کرد

وی در خصوص حضور تیمهای بانوان در لیگ هم گفت: در سال گذشته بیست تیم در لیگ های یک و دو و برتر و در رشته والیبال دو تیم در لیگ حضور داشتند ، در هندبال دو تیم، در فوتسال در لیگ یک و لیگ برترو در رشته بسکتبال هم تیم بانوان استان حضور داشت و در کبدی در لیگ برتر بودیم و در بخش انفرادی دوچرخه سواری حضور داریم و کونگ فو و تکواندو و تیراندازی ظرفیت خوبی هست که امسال باید برای رشته تیراندازی با حامی مالی وارد لیگ برتر شویم.

انتهای پیام

نظر شما