شناسهٔ خبر: 66733337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اشتغال‌زایی ۵ هزار مددجوی کمیته امداد بوشهر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از اشتغال‌زایی ۵ هزار مددجو تحت پوشش این نهاد در سال قبل خبر داد و گفت: در این راستا نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی ویژه مددجویان روستاهای استان در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر دیر، عباس روشن شامگاه شنبه در جشن میلاد امام رضا(ع) در جمع مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دیر اظهار داشت: مهمترین برنامه کمیته امداد، توانمندسازی و مهارت‌آموزی مددجویان است که این مهم در راستای اشتغال‌زایی و استقلال اقتصادی آنان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته کمیته امداد استان بوشهر 5 هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش ایجاد کرده است که امسال نیز این برنامه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در بخش مهارت‌آموزی ، تفاهم‌نامه با ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای ، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری منعقد شده است.

وی ایجاد سلو‌ل‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری 150 میلیون تومان ویژه مددجویان کمیته امداد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این طرح ضمن خرید تضمینی برق تولیدی، درآمد پایدار برای خانواده‌های مددجو ایجاد می‌کند و اشتغال قابل توجهی در بر دارد.

روشن با بیان اینکه در زمان حاضر 7 هزار و 790 فرزند یتیم و محسنین در استان بوشهر زیر پوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 903 نفر از آنان یتیم و 5 هزار و 887 نفر دیگر از فرزندان محسنین کودکان نیازمند هستند.

وی با اشاره به روش‌های ثبت‌نام حامیان ایتام در طرح اکرام ایتام افزود: خیران و حامیان نیک‌اندیش می‌توانند با مراجعه به سایت emdad.ekram.ir و یا مراجعه به دفاتر و ادارات کمیته امداد در سراسر استان با این طرح همکاری کنند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر هم با اشاره به اهمیت خدمت به مردم بیان کرد: در آموزه‌های دینی ، خدمت به مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. شاد کردن بندگان خدا ، بعد از اعمال دیگر بهترین کارها نزد خدا محسوب می‌شود.

سیدعلی حسینی رئیس کمیته امداد شهرستان دیر هم گفت: از 150 حامی و مددجو شهرستان دیر تقدیر شد. اعتماد مردم به کمیته امداد بالاترین سرمایه است که ما امدادگران داریم.

وی تصریح کرد: باید با شفاف‌سازی و ارائه خدمت عادلانه به جامعه هدف آن را حفظ کنیم. در شهرستان دیر 144 یتیم و 258 کودک محسنین وجود دارد که یک‌هزار و 965 حامی از این کودکان در قالب طرح اکرام ایتام حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/190/

نظر شما