شناسهٔ خبر: 66732986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از تایید مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا تا حمایت سوریه از ادعای امارات درمورد جزایر سه‌گانه ایرانی

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تایید مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به پرسش رسانه ها درباره اخبار منتشر شده درباره مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در عمان گفت: این مذاکرات یک «روند درحال انجام است». نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: «این مذاکرات نه اولین بود و نه آخرین خواهد بود.»

سرنوشت نامشخص ۸ میلیارد تومان برداشت نقدی از حساب مصاف
مشرق در گزارشی از پشت پرده منابع مالی موسسه مصاف ایرانیان نوشت: نزدیک به ۴۸ نفر به‌صورت شبکه‌ای مبالغی بیش از حدود ۱۰۰ میلیون تومان به بالا به‌حساب مصاف در بانک صادرات پول واریز کرده‌اند که تعداد آن‌ها به ۴۸ نفر می‌رسد. این افراد درمجموع ۸  میلیارد و پانصد میلیون تومان به‌حساب مصافی‌ها پول ریخته‌اند. همچنین در همین بازه زمانی ۳۰ میلیارد تومان نیز به‌حساب مصاف در بانک ملی پول واریزشده است. در یک فقره ۸ میلیارد تومان از حساب موسسه مصاف به‌صورت نقدی از بانک دریافت شده و به‌حساب امیرحسین رائفی‌پور نشسته است و مشخص نیست پس‌ازآن در اختیار چه افرادی قرارگرفته و یا آنکه صرف چه اموری شده است.

نسبت دادن روزِ خدا به یک قوم یا کشور خاص اشتباه است
سید کریم حسینی نماینده مجلس ابراز داشت: اینکه علما و مراجع تقلید ما اظهارنظر می‌کنند مورد احترام است، ما همانطور که در اعتقادات و عبادات دینی خودمان نظر مراجع تقلید را دنبال می‌کنیم در این مورد هم باید این مساله صورت گیرد اما نکته این است که الان ما یک مرحله از مصوبه را پشت سر گذاشتیم، مرحله بعدی شورای نگهبان است که فقها و حقوقدانان در آنجا هستند و نسبت به این مصوبه اظهارنظر می کنند، این نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها بابت یک روز تعطیل و اینکه ما روز خدا را به یک کشور دشمن و یک قوم نسبت بدهیم، درست نیست. 

راه‌اندازی سامانه‌ فروش خودروهای برقی
سامانه‌ جدیدی تحت عنوان "سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی" راه‌اندازی شد که متقاضیان با وکالتی کردن یکی از حساب‌های خود و بلوکه کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در این حساب، می‌توانند برای مشارکت و ثبت‌نام در طرح فروش پیش‌رو که از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، اقدام کنند. 

تعطیلی شنبه‌ها مبتنی بر نفوذ فرهنگی دشمن است
جواد کریمی قدوسی در حساب شخصی خود در ایکس درباره تعطیلی روز شنبه نوشت: تعطیلی شنبه ها درمصوبه اخیر مجلس مبتنی بر رسوخ و نفوذ فرهنگی دشمن درکشور صاحب الزمان است بنده مخالف بودم و به آن رای ندادم.

کنایه عباس عبدی به رئیسی
عباس عبدی خطاب به رئیسی نوشت: اینکه نمی‌شود کسی را به نام سلطان سکه بگیرید و در یک فضای ملتهب در مدت کوتاهی اعدام کنید، ولی نوبت وزیر خودتان که می‌رسد همه ‌چیز غیرشفاف شود! 

بار دیگر بارش‌های سیل‌آسا در مشهد
بارش شدید باران در مشهد مقدس دیروز بار دیگر مشاهده شد. تصاویر مشهد نشان می دهد که خودرو‌ها مجددا در سیلاب گرفتار شدند. تصاویری هم  سیل در بلوار سیدی را نشان می دهد. سرپرست اداره کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: بارش‌های اخیر در مشهد در ۲۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. دیشب فرماندار مشهد اظهار کرد: هرچند بارش شدید باران و تگرگ در عصر امروز موجب آبگرفتگی در برخی مناطق شده اما تاکنون گزارشی از خسارت جانی و مورد فوتی یا مجروح نداشته ایم.

رئیسی: داشتن اتاق اضافه برای فرزندآوری بیشتر، سخن قابل دفاعی نیست
رئیس جمهور با بیان اینکه با امکانات کم هم می‌شود صاحب فرزند شد، تصریح کرد: این سخن که تا اتاق اضافه نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرزندان بیشتری داشته باشیم، سخن قابل دفاعی نیست؛ تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن حتما نیاز به مسکن و امکانات متناسب دارد، اما اینکه فقط این‌ها زمینه فرزندآوری باشند، باور صحیحی نیست. 

بازگشت دلار به کانال ۵۷ هزار تومان
نرخ ارز در بازار آزاد در معاملات شنبه نسبت به هفته گذشته روند کاهشی را آغاز کرد و به کانال ۵۷ هزار تومان رسید. 

حمایت سوریه از ادعای امارات درمورد جزایر سه‌گانه ایرانی
فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس دهم در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران کشور‌های عربی در بحرین و حمایت سوریه از ادعای حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی نوشت: سال ۹۷، هنگام خروج از اتاق نشست با بشار اسد، نماینده دولت از من پرسید نظرت در مورد او چیست؟ گفتم روزی از پشت به ایران خنجر خواهد زد. به گونه‌ای یکه خورد که چند قدم از من عقب ماند. کم از این عقب ماندگی‌ها در سیاست خارجی نداریم. 

امکان تصویربرداری دوربینی در لایحه حجاب
بانکی پور نماینده مجلس گفت: پلیس از طریق دوربین یا مستقیماً فرد را شناسایی می‌کند. امکان تصویربرداری دوربینی در لایحه حجاب و عفاف نیز آورده‌ایم. اگر سامانه پلیس کار نکرد پلیس باید آن شخص را شناسایی کرده که مراحل شناسایی هم در لایحه ذکرشده است. 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما