شناسهٔ خبر: 66732139 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

جانشین وزیر ارشاد:

۶۲ درصد مردم ایران گفته‌اند ما همچنان به «آرمان‌های انقلاب اسلامی» معتقد و آنها را به فرزندان خود منتقل می‌کنیم!

سینماپرس: جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم ایران پای رسالت و آرمان‌ها، پای توانمندی‌های ملی و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و ایستادگی آنها در عرصه‌های مختلف معلوم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، آیین اختتامیه جام رسانه امید با رویکرد امیدآفرینی و تولید و انتشار خبر خوب از سوی سازمان بسیج رسانه و با شرکت بیش از ۵۰۰ رسانه از سراسر کشور با حضور سید محمد هاشمی؛ جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه - ۲۹ اردیبهشت - در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

سیدمحمد هاشمی معاون امور حقوقی و جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تشکر از بسیج برای برگزاری این رویداد با اشاره به حضور ۶۰۰ فعال رسانه‌ای در قالب ۷۰ گروه از سراسر ایران در این برنامه گفت: امیدوارم با خروجی های خوب، بذر امید بیش از پیش در دل مردم کاشته شود.

جانشین وزیر فرهنگ، یکی از رسالت‌های مهم اهالی رسانه در راستای امید آفرینی را توجه به انسجام و وحدت اجتماعی عنوان کرد و افزود: موضوعی که در بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال مورد توجه و تاکید قرار داشت، موضوع جلوگیری از نفرت پراکنی و اهتمام‌ به انسجام و وحدت اجتماعی است

وی، نکته‌ لازم و حیاتی هر رسانه متعهد را مغلوب و منفعل نشدن در برابر مشهورات غلط دانست و ادامه داد: مواردی که رسانه‌های معاند و منفعل به صورت مداوم در حال نشخوار و تکرار آن هستند، وقتی در دل جامعه با اهرم واقعی و علمی نگاه می کنیم به غلط و نادرست بودن آنها پی می‌بریم.

هاشمی با اشاره به پیمایش اخیر ارزش‌ها و نگرش ایرانیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر چه این پیمایش در یک دوره ملتهب سیاسی انجام شده اما به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.

هاشمی ادامه داد: حدود به ۸۰ درصد مردم ایران در پاسخ به سوال «آیا شما موافق گسترش عدالت و حمایت از مستضعفین جهان هستید» موافقت خود با این موضوع اعلام کرده اند.

وی، همچنین ۶۴.۹ درصد مردم ایران را مخالف دست کشیدن و عقب نشینی از توان موشکی کشور در مقابل بهبود روابط با آمریکا و غرب دانست و افزود: این پاسخ یعنی مردم ایران پای رسالت و آرمان‌ها، پای توانمندی های ملی و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و ایستادگی آنها در عرصه‌های مختلف معلوم است.

هاشمی ادامه داد: از مردم ایران سوال شده است «آیا شما آرمان‌های انقلاب اسلامی را به فرزندان خود منتقل می کنید»، نزدیک به ۶۲ درصد مردم ایران گفته‌اند ما همچنان به این آرمان‌ها معتقد و آنها را به فرزندان خود منتقل می کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ، نتایج این پیمایش ملی در زمینه خانواده را بهجت برانگیزی برشمرد و بیان داشت: ممکن است سوالات موردی پرسیده شده باشد و بعضا نتایج قابل تاملی از حیث مطالعات اجتماعی برای همه ما داشته باشد، اما کلیت نتایج بخش خانواده نشان دهنده‌ این موضوع است که هنوز یکی از وجوه تمدنی و گفتمانی مردم ایران مساله خانواده است. خانواده برای عموم مردم ایران از هر طبقه، قشر و رویکرد مختلف سیاسی مورد توجه، اهتمام و احترام است.

جانشین وزیر فرهنگ مساله منفعل نشدن یک رسانه متعهد در برابر مشهورات غلط را یک امر جدی و رسالت مهم و ملی عنوان کرد و تصریح کرد: در این صورت و با توجه، اهتمام و دلسوزی بیش از حد شما این امر مقدس یعنی جهاد، امید و امید آفرینی محقق خواهد شد.

نظر شما