شناسهٔ خبر: 66731897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بیستمین استادیوم زیبای دنیا

شکوه استادیوم آزادی یادآوری شد

در یک رده‌بندی عجیب، استادیوم آزادی به عنوان بیستمین ورزشگاه مطرح دنیا معرفی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، وبسایت گیو می اسپورت در گزارشی جالب 20 استادیوم برتر دنیا را معرفی کرده و در کمال تعجب، استادیوم آزادی به عنوان بهترین ورزشگاه آسیا در جایگاه بیستم قرار گرفته است.

این گزارش نوشته که چهار عامل «ظرفیت، جذابیت، نمادین بودن و جو تماشاگران» باعث شده تا رده‌بندی به این شکل دربیاید. البته استادیوم آزادی در سال ساخت خود در اوایل 1970 میلادی، یکی از منحصربفردترین مجموعه‌های ورزشی دنیا شناخته می‌شد اما با تجهیز استادیوم‌های بزرگ در کشورهای عرب زبان، این ورزشگاه به حاشیه رانده شده بود.

2023462

در توصیف استادیوم آزادی آمده است: «سر و صدایی که ورزشگاه آزادی می‌تواند در روز مسابقه ایجاد کند، از این دنیا خارج است. نه تنها رکورد حضور بیشترین تعداد تماشاگر در مسابقات مقدماتی جام جهانی (۱۳۰۰۰۰ قابل توجه) را دارد، بلکه امکانات دیگری نیز در خود جای داده - از جمله یک استخر.

بخش بعدی توصیف از ورزشگاه آزادی به این شکل است: «استقلال و پرسپولیس - دو باشگاه ایران - بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آزادی انجام می‌دهند و در مواقع لزوم این افتخار را با تیم ملی تقسیم می‌کنند. صندلی‌گذاری تمام نقاط استادیوم به این معنی بود که ظرفیت کلی ورزشگاه باید کاهش می‌یافت، اما بیش از 78000 هوادار همچنان می‌توانند در مسابقات در آنجا بنشینند و بازی را تماشا کنند.»

در این رده‌بندی استادیوم سانتیگو برنابئو اسپانیا، تاتنهام هاتسپر و ومبلی انگلیس سه ورزشگاه برتر دنیا را شکل داده‌اند. همچنین سیگنال آیدونا پارک، آلیانز آرنا و آزتک (مکزیکو سیتی) در جایگاه بعدی قرار دارند.

نظر شما