شناسهٔ خبر: 66731315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رایگان شدن هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در گیلان

اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رایگان شدن هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در‌ بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی دولتی استان گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدتقی آشوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: رایگان شدن هزینه‌های درمان کودکان زیر 7 سال در 23 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کشور و بیمارستان‌های جنرال دولتی از اقدامات ارزشمند انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از رایگان شدن هزینه‌های درمان کودکان زیر 7 سال در‌ بیمارستان 120 تختخوابی دولتی استان گیلان خبر داد و بیان کرد: در مجموع 365 تخت ویژه کودکان در کل استان داریم که در تمام بیمارستان‌های دولتی، هزینه‌های بستری و درمان کودکان زیر 7 سال، رایگان خواهد بود اما نسخه تجویز شده برای ترخیص و منزل را باید خودشان تهیه کنند.

آشوبی با بیان اینکه گیلان جز معدود استان‌های برخوردار از بیمارستان فوق تخصصی کودکان است که درمان رایگان بیماران در این بیمارستان و دیگر بیمارستان‌ها در دستور کار است ادامه داد: در این بیمارستان‌ها هزینه درمان کودکان زیر هفت سال شامل بستری، عمل جراحی، انجام سی تی اسکن، MRI، رادیولوژی، پاراکلینگ و آزمایشگاه رایگان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به وضعیت جمعیت در استان، گفت: نرخ زادآوری در گیلان منفی و سالمندی در آن بسیار بالا است و اگر قانون جوانی جمعیت نیز اجرایی نمی‌شد، وضعیت گیلان در این حوزه اسفناک بود.

وی به بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیرامون فراهم کردن زیرساخت‌های سلامت‌محور، مشوق‌های بیمه‌ای و مرخصی زایمان، موافقت با انتقالی کارکنان مرتبط با جوانی جمعیت، تأمین تجهیزات و امکانات تشخیصی و درمانی، راه‌اندازی مراکز مشاوره پیش از ازدواج، تخصیص پنج درصد درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پژوهش‌های حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: در تلاشیم با شناسایی زوج‌های نابارور و حمایت بیمه‌ای و درمانی آنها وضعیت جمعیتی در استان را بهبود ببخشیم.

وی با انتقاد از بالا بودن آمار زایمان سزارین در استان گیلان، افزود: بالای 80 درصد زایمان‌ها در استان گیلان به صورت سزارین انجام می‌شود که باید کنترل و مهار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهمترین چالش در حوزه جمعیت را فرهنگ دانست و گفت: چالش اساسی در حوزه جمعیت از جمله در گیلان، فقدان اقدامات فرهنگی موثر از جمله تغییر نیافتن فرهنگ زندگی بهتر فرزند کمتر است که لازم است همه اقدامات حوزه جمعیتی با پیوست رسانه‌ای و فرهنگی باشد.

نظر شما