شناسهٔ خبر: 66731115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرعامل شرکت تولید انیمیشن و محتوای مهوا؛

گردش مالی ۱۹ هزار میلیارد تومانی صنعت بازی در طول یک سال گذشته

مهدی جعفری جوزانی عنوان کرد: طبق آمار رسمی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بیش از ۳۴ میلیون گیمر داریم و گردش مالی صنعت بازی‌ها بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان در طول یک سال گذشته بوده است.

صاحب‌خبر -

قزوین_به گزارش بسیج، مهدی جعفری جوزانی مدیر عامل شرکت تولید انیمیشن و محتوای مهوا در اختتامیه جام رسانه امید که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: در کشور ما طبق آمار رسمی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بیش از ۳۴ میلیون گیمر در کشور وجود دارد و گردش مالی صنعت بازی‌ها بیش از ۱۹هزار میلیارد تومان در طول یک سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت تولید انیمیشن و محتوای مهوا افزود: متاسفانه به واسطه مهاجرت نخبگان ایرانی به کشورهای همسایه آنها رتبه‌های برتر را در این زمینه کسب نموده‌اند.

محمد مهدی جعفری جوزانی یادآور شد: ما آمده‌ایم تا ساختن رویاهای زیست بوم صنایع سرگرمی دیجیتال را به تحقق برسانیم.

وی افزود: دامنه صنایع سرگرمی دیجیتال شامل بازی‌های ویدیویی، پویانمایی، محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی و افزوده است؛ ما بر اساس تجربه چند ساله در این صنعت برای ساختن این رویا فقط و فقط سه راه حل در پیش رو داریم که عبارتند از "تولید، تولید، تولید " و کشوری مثل ژاپن ۶ برابر درآمد نفتی ایران از این صنعت درآمد دارد.

وی عنوان کرد: برای تحقق این کار برنامه ۴۰ (۱۰۰۰) را در نظر گرفته‌ایم یعنی باید ۴۰ شرکت را تاسیس تا هزار نخبه در آن فعالیت کنند و برای این کار باید ساز و کار محکمی در نظر داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: ما در آذر ماه سال گذشته بزرگترین مجموعه تولید انیمیشن و بازی را در غرب آسیا افتتاح کردیم و شرکت مهوا سرواژه هیچ جمله ای نیست و به معنای قرص ماه کامل است و شعار ما این است که همه چیز در آن اتفاق می‌افتد و برای تولید انیمیشن نیازی به هیچ برنامه‌ای خارج از مرکز مهوا نیست.

 

انتهای‌ پیام/۱۰۰۴

نظر شما