شناسهٔ خبر: 66730762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

توزیع ۱۵۰ هزار جلد کتاب در پادگان‌های نیروی زمینی ارتش در سال ۱۴۰۲

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از کارهای نهضت گونه همکاران من تجهیز کتابخانه‌های پادگان‌هاست به نحوی که در طول سال گذشته ۱۵۰ هزار جلد کتاب در پادگان‌های سراسر کشور توزیع کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با استقبال یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد. او با قدردانی از دست‌اندرکاران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش فعالان و مسئولان صنعت نشر را ارج نهاد و دستاوردهای ارزشمند تولید کتاب را موجب سربلندی و افتخار نظام اسلامی دانست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تفاهمنامه همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز کتابخانه‌های این نیرو در سراسر کشور گفت: تقریبا ۹۰ درصد مفاد این تفاهمنامه اجرایی شد که نشان از عزم دو طرف برای توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد.

در حوزه سهمیه کاغذ برای آثار تولیدی نیرو هم همکاری خوبی انجام شد که ما از این بابت سپاسگزاریم و امیدوارم این همکاری‌ها تداوم یابد و گسترش پیدا کند.وی با اشاره به اهمیت موضوع کتابداری در نزاجا گفت: ما مدتی از این موضوع غفلت کردیم اما آموزش کتابداری و گسترش کتابخانه‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.ما به صورت تجربی این موضوع را داشتیم اما باید به سمت علمی شدن و تخصصی شدن کتابداری در نزاجا حرکت کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با توضیح اقدامات نزاجا در زمینه چاپ و نشر کتاب گفت: کتاب‌های خوبی در نیرو تولید شده که برخی از آن‌ها پرمخاطب هستند و فروش خوبی دارند. در نمایشگاه کتاب هم با ۳ غرفه حاضر شدیم و استقبال خوبی به ویژه از سوی جوانان از آثار تولیدی نزاجا در نمایشگاه کتاب شده است.

امیر حیدری ادامه داد: یکی از کارهای نهضت گونه همکاران من تجهیز کتابخانه‌های پادگان‌هاست. آثار موجود در پادگان‌ها به حوزه تخصصی مورد نیاز نیروها و حوزه عمومی با رویکرد توسعه فرهنگ کتابخوانی تقسیم می‌شوند. در طول سال گذشته ۱۵۰ هزار جلد کتاب در پادگان‌های سراسر کشور توزیع کردیم.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت ارشاد  هم با اشاره به رویکرد مثبت نزاجا در امور فرهنگی به ویژه کتاب گفت: همکاری خوبی با نزاجا در زمینه تولید کتاب داریم و نگاه خوب حاکم بر این نیرو در زمینه توسعه کتابخوانی باعث می‌شود که نیروهای کادر و وظیفه انس بیشتری با کتاب داشته باشند و از آخرین کتاب‌های منتشر شده بهره‌مند شوند.

او ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با نزاجا برای توسعه کتابخوانی، گفت: کتابشناسی و کتابداری دوره‌های تخصصی علمی دارد و ما حاضریم در این زمینه دوره‌های آموزشی مشترک برگزار کنیم. علاوه بر این می‌توانیم دوره‌های آموزشی شعر و داستان و محافل شب شعر و ... هم برای کارکنان و سربازان نزاجا برگزار کنیم.

نظر شما