شناسهٔ خبر: 66730004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نمایندگی ایران در سازمان ملل مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا را در عمان تایید کرد

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسش رسانه ها، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا را در عمان تایید کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به پرسش رسانه ها درباره اخبار منتشر شده درباره مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در عمان گفت: این مذاکرات یک «روند درحال انجام است».

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: «این مذاکرات نه اولین بود و نه آخرین خواهد بود.»

تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از منابع آگاه خبر داده بود که دو مقام ارشد دولت بایدن هفته پیش در عمان با مقام‌های ایرانی به صورت غیرمستقیم گفت وگو کردند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد که پیشتر و در ژانویه ۲۰۲۴ نیز مذاکرات مشابهی در عمان برگزار شده بود. در این دور از گفت وگوها برت مک گورک، مشاور ارشد جو بایدن در خاورمیانه و آبرام پیلی، نماینده موقت آمریکا در امور ایران حضور داشتند.

آکسیوس به نقل از دو منبع خود نوشت که مک گورک و پیلی سه شنبه (۲۵ اردیبهشت) وارد عمان شده و با میانجی گران میزبان دیدار کردند . مشخص نیست چه کسی به نمایندگی از ایران در این مذاکرات شرکت کرد.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع خود ادعا کرد که گفت وگوها درباره فعالیت های ایران و گروه های مقاومت در منطقه و نگرانی های آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران متمرکز بود.

نظر شما