شناسهٔ خبر: 66729878 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

با بدرقه مسئولان حج و زیارت؛

نخستین کاروان‌های زائران ایرانی عازم مکه مکرمه شدند

نخستین گروه از حجاج ایرانی در فضایی معنوی و مملو از یاد خدا در مسجد شجره مُحرم شدند و با بدرقه مسئولان حوزه حج و زیارت پس از اقامت پنج روزه در شهر پیامبر (ص) به مکه مکرمه رفتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی شامگاه امروز (شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در مسجد شجره «احرام» بستند و با بدرقه حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت راهی مکه مکرمه شدند.

حدود هزار و ۷۵۰ نفر از زائران ایرانی خانه خدا در قالب ۱۴ کاروان از استان‌های مختلف کشورمان پس از ذکر «تلبیه» مُحرم شدند و با قطار سریع‌السیر مسیر مدینه تا مکه را طی کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در مراسم بدرقه حجاج کشورمان در سخنانی به بهترین ذکر تا رسیدن به مکه مکرمه اشاره کرد و اظهار داشت: بهترین کار در مسیر پیش رو تا رسیدن به خانه خدا، ذکر و لبیک گفتن است؛ هر بار که لبیک می‌گویید، یکی از اسماء خداوند را هم بر زبان بیاورید.

وی ادامه داد: در این مسیر به یاد والدین و گذشتگان خود باشید و به خاطر لطفی که خدا به شما عنایت کرده است او را با اخلاص شکر کنید.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان روایتی از امام صادق (ع) بیان کرد: کسی که به نیت تمام اهالی شهرش طواف کند و وقت بازگشت بگوید که من به نیت تمام افراد شهر طواف کرده‌ام، سخن نادرستی نگفته است؛ چرا که حج و طواف نور است و همه شما زیر نور آن قرار دارید.

وی همچنین از زائران خواست برای بچه‌هایشان دعا کنند و شاکر خداوند باشند و به یاد مقام معظم رهبری و خانواده شهدا که عزیزانشان در دفاع مقدس شهید شده‌اند، دعا کنند و نایب‌الزیاره آنها باشند.

سرپرست حجاج ایرانی در مسجد شجره نماز عشاء را با زائران ایرانی اقامه و در دیدار صمیمانه با آنان توصیه‌هایی بیان کرد و زائران هم با مسئولان حوزه حج و زیارت به یادگار عکس گرفتند. 

این اولین سالی است که قرار است تمامی زائران مدینه قبل و مدینه بعد کشورمان مسیر مدینه تا مکه و بالعکس را با قطار سریع السیر طی کنند. مسیر مدینه تا مکه با قطار حدود ۲ ساعت خواهد بود و در گذشته زائران ایرانی با حمل و نقل بین شهری این مسیر را بین هفت تا هشت ساعت طی می‌کردند.

بخشی از زائران کشورمان که سال گذشته به‌صورت آزمایشی با قطار، مسیر مدینه تا مکه و بالعکس را طی کردند، ضمن تقدیر از مسئولان دست اندر کار، از این اقدام ابراز رضایت کردند. 

«حاتم بالی» رئیس شرکت «مناسک‌المشاعر» مدینه و معاون وی با حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب و آقای حسینی دیدار و گفت‌وگو کردند و در این ملاقات از خدمات کارگزاران حج در عربستان تقدیر شد.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما