شناسهٔ خبر: 66729105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تظاهرات روز نکبت صهیونیستی در لندن

خیابان‌های مرکزی لندن در سالروز تاسیس رژیم اسرائیل و روز نکبت به صحنه تظاهراتی دیگر علیه رژیم صیهونیستی و حامیانش مبدل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ خیابان‌های مرکزی لندن در سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی و روز نکبت به صحنه تظاهراتی دیگر علیه این رژیم و حامیانش تبدیل شد.
یک شهروند ایرلندی حاضر در این تظاهرات گفت امروز هزاران هزار نفر از نژادها، فرهنگ‌ها و سنین مختلف با حضور در این تظاهرات نشان دادند اغلب مردم این کشور برخلاف دولتمردان آن به فلسطین آزاد معتقدند و نمی‌توانند بنشینند و ساکت باشند. مبارزه ما تا آزادی فلسطین ادامه خواهد داشت.

تظاهرات ضد صیهونیستی از برابر ساختمان مرکزی بی بی سی آغاز شد.

یک شهروند انگلیسی حاضر در این تظاهرات درباره علت آغاز این راهپیمایی از برابر بی بی سی می‌گوید بی بی سی شبیه دیگر رسانه‌های این کشور واقعیات را درباره کشتار کودکان و زنان فلسطینی پنهان و از رژیم صهیونیستی جانبداری و جنایات این رژیم را در غزه توجیه می‌کند.

یک شهروند انگلیسی دیگر در این باره گفت وقتی بی بی سی درباره فلسطین گزارش می‌کنه آشکارا جان اسرائیلی‌ها رو ارزشمند‌تر از فلسطینی‌ها نشان می‌دهد و ارزشی برای جان فلسطینی‌ها قائل نیست و این شرم آوراست.

حامیان آرمان فلسطین در انگلیس می‌گویند مصمم‌تر از گذشته برای رهایی فلسطین تلاش می‌کنند.

یک شهروند انگلیسی در این باره گفت چیزی که در فلسطین روی می‌دهد نتیجه عمل استعمارگرانه و سیاست‌های دولت بریتانیاست که از گذشته تا به حال ادامه یافته است. وی افزود ما بریتانیایی‌ها با حضور خود در این تظاهرات مخالفت خودمان را با تداوم کشتار، اشغالگری و جنایات اسراییل و هرگونه حمایت از این رژیم اعلام می‌کنیم.

کشیش رابرت از لندن که در این تظاهرات ضد صهیونیستی حاضر شده است گفت این بزرگترین بی عدالتی بود که ۷۵۰ هزار نفر معادل سه چهارم جمعیت آن زمان فلسطین از خانه و کاشانه شان بیرون رانده و آواره شدند و فرزندان و نوادگان آنها هم همچنان آواره‌اند، برخی از آنها همچنان کلید‌های خانه های‌شان را دور گردنشان حمل می‌کنند. این بی عدالتی که هر سال بدتر و بدتر می‌شه نباید ادامه پیدا کند.

اسناد تاریخی نشان می‌دهد دولت انگلیس موثرترین نقش را در تاسیس رژیم صهیونیستی و ایجاد روز نکبت داشت. اکنون قشر‌های مختلف مردم انگلیس با برپایی بزرگترین تظاهرات ضد رژیم صیهونیستی و حامیانش در روز نکبت در میان کشور‌های غربی، نشان دادند در دفاع از آرمان فلسطین و آزادی سرزمین فلسطینیان خودشان را سزاوار‌تر از دیگر ملت‌ها می‌دانند.

<div id="video-display-embed-code_11128312"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237828/11128312?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما