شناسهٔ خبر: 66728464 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سفر به شکاف خطرناک دارین/ عکس

برای مهاجران کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی، ایلات متحده آمریکا اولین مقصد مهاجرت است؛ علاوه بر سختی‌های فوق‌العاده چالش‌برانگیزی که آن‌ها در راه مهاجرت با آن روبرو هستند، «شکاف دارین»، یک هیولای جغرافیایی، در سر راه آن‌ها ایستاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر پدر و مادری خواهان زندگی بهتری برای فرزندان خود هستند؛ متأسفانه، برای بسیاری از والدین چنین خواسته‌ای غیرقابل دسترس است. بسیاری از مردم از دولتمردان خود می‌خواهند که مواد مغذی، امنیت، فرصت‌های اقتصادی و آزادی را برای آنها فراهم کنند و وقتی این اتفاق نمی‌افتد، انتخاب دشواری را انجام می‌دهند که خانواده و دوستان خود را پشت سر بگذارند و از نظر فیزیکی، رابطه‌ای، اقتصادی و عاطفی تصمیم بگیرند. تصمیم دشوار برای مهاجرت به کشوری دیگر که برای مردمان کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی، ایلات متحده آمریکا اولین مقصد است. علاوه بر سختی‌های فوق العاده چالش‌برانگیزی که آن‌ها با آن روبرو هستند، «شکاف دارین»، یک هیولای جغرافیایی، در سر راه آن‌ها ایستاده است.

«شکاف دارین» یک شکاف عظیم به طول ۹۶ کیلومتر است که دارای محیط‌هایی از جنگل‌ها، کوه‌ها و باتلاق‌ها است و هر مهاجر آمریکای جنوبی که به شمال سفر می‌کند باید از آن عبور کند. این شکاف سرزمین پاناما و کلمبیا را از هم جدا می‌کند و تنها شکاف در بزرگراه پان آمریکایی است که از آلاسکا به آرژانتین می‌رود و شریان اصلی سفر است. چالش‌های پیش روی این مهاجران شامل مبارزه با بیماری، ناهمواری‌ها و نگرانی‌های ایمنی بی‌شمار و افزایش نرخ آسیب کلی به جمعیت‌ها و زمین‌های بومی محلی است.

سفر به شکاف خطرناک دارین/ عکس

شکاف نه تنها به دلیل چالش‌های جغرافیایی و اکولوژیکی، بلکه به دلیل چالش‌های ژئوپلیتیکی اضافی، چالشی برای پیمایش است. این شکاف تحت کنترل سازمان‌ها و شرکت‌های غیرقانونی است و آنها از مهاجران ناامید می‌خواهند که به یکی از راهنماهای خود پول بدهند تا سفری بین ۴ تا ۱۰ روزه را بدون خدمات تلفن همراه طی کنند. با این حال، این پرداخت، عبور ایمن را تضمین نمی‌کند. برخی از سازمان‌هایی که برای خدمات خود پول می‌پردازند، سرقت‌ها و خشونت‌های فیزیکی و جنسی را در پی خواهند داشت تا بیشتر مشتریان اجباری خود را در مسیر از بین ببرند.

بر اساس پروژه مهاجر گمشده، بیش از یکصد و چهل و یک نفر در سال ۲۰۲۳ در شکاف دارین جان خود را از دست دادند. اما این آمار دقیقی از تعداد مهاجرانی که در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند نیست. به دلیل چالش‌برانگیز بودن زمین‌ها، انواع آسیب‌های بدنی در این مسیر رخ می‌دهد و اجساد مهاجران گیر افتاده در گل و لای در کنار مسیرها منظره غیر قابل تحملی را به وجود آورده است. چالش‌های فیزیکی مهاجران شامل بیماری‌های ناشی از هوا، آب، قارچ‌ها و حشرات است. شکستگی استخوان و دما باعث افزایش کم آبی بدن می‌شود.

سفر به شکاف خطرناک دارین/ عکس

همدستی دولت‌ها در این مسیر به بدبختی مهاجران نیز افزوده است. بنابر گزارش نیویورک تایمز، مقامات قضایی کلمبیا با اسکورت مهاجران به شدت مخالف هستند. بسیاری از سازمان‌ها از مهاجران و فیلمبرداری از آن‌ها برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کرده‌اند. در همین حین دولت از کمک سازمان‌های غیردولتی به مهاجران از جمله پزشکان بدون مرز جلوگیری کرده است. با در نظر گرفتن این که بسیاری از مهاجران شامل خانواده‌ها و کودکان می‌شوند، این اقدام بی‌رحمانه بیش از پیش غیرقابل تصور به نظر می‌رسد.

یکی از تماشاگران متاثر از این وحشت، جوامع بومی محلی هستند. الجزیره خاطرنشان می‌کند که زندگی آرام و ساده جوامع آنها با سرکوب مهاجران در میان آنها دگرگون شده است. مهاجرت یک موضوع بحث برانگیز در محیط سیاسی امروز است، اما همه می‌توانند قبول کنند که هر مهاجر فردی است که شایسته عشق، مراقبت، محافظت و آزادی است.

منبع: HISTORY OF YESTERDAY

۲۲۷۲۲۷

نظر شما