شناسهٔ خبر: 66728434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امضای تفاهمنامه برای آبرسانی به ۵۰۸ روستای اردبیل

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: برای آبرسانی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده که امیدواریم اهالی این روستاها از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی‌اصل عصر شنبه در یادواره شهدای عشایر شهرستان اصلاندوز مغان اظهار داشت: نتیجه مأموریت مقام معظم رهبری به بسیج سازندگی کمک به رونق تولید و توسعه کشور بوده و امروز هم کمک به مردم و رفع فقر و محرومیت از جامعه را وظیفه خود می‌دانیم.

وی تصریح کرد: امام راحل (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ، در حوزه سازندگی یک خلأ در کشور دید و بسیج سازندگی را ایجاد کرد و همگان شاهد بودند که در دفاع مقدس سنگرسازان بی‌سنگر چه در جبهه‌های حق علیه باطل و چه در عرصه سازندگی از جان مایه گذاشتند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه نتیجه مأموریتی که مقام معظم رهبری به بسیج داد کمک به رونق تولید، توسعه کشور و خدمت به مردم بود، گفت: در این مدت بسیج سازندگی برای کمک به خانواده‌های نیازمند و رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار چه اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

محمدی‌اصل آبرسانی به روستاهای کشور را از جمله اقدامات بسیج سازندگی در 2 سال اخیر عنوان کرد و افزود: بسیج سازندگی با همکاری شرکت آب و فاضلاب در استان اردبیل آبرسانی به 454 روستا را آغاز کرد که از این تعداد فقط 60 روستا باقی مانده و بقیه روستاها از آب پایدار بهره‌مند شده‌اند.

 عشایر در دفاع از کشور کارنامه درخشانی دارند 

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر این اخیرا برای آبرسانی به 508 روستا نیز تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده که امیدواریم اهالی این روستاها هم از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

وی آسفالت راه‌های روستایی و ساخت خانه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در استان اردبیل عنوان کرده و با اشاره به نقش و جایگاه بسیج عشایر در کشور اضافه کرد: عشایر مرزداران و مرزبانان مصمم کشور هستند که در تاریخ کارنامه درخشانی دارند و در طول تاریخ در کنار نیروهای مسلح و حتی در غیاب آنها از نظام، انقلاب اسلامی و کشور دفاع کرده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت عباس استان اردبیل بیان کرد: در دفاع مقدس ما با کشوری جنگ کردیم که بیش از 30 کشور از آن پشتیبانی می‌کردند، در واقع ما با دست خالی در مقابل جبهه کفر ایستادگی کردیم و آنچه ما را در این نبرد نابرابر موفق کرد فرهنگ کربلا، عاشورا و ایمان ملت ایران بود.

محمدی‌اصل در ادامه سخنان خود یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی است که نگذاشتیم یک وجب خاک ایران از دست برود که باید همه حتی آنهایی که در جنگ نبودند به این تاریخ افتخار کنند.

وی تصریح کرد: امام راحل به افراد حاضر در دفاع مقدس گفتند که جوانان امروز عین جوانان صدر اسلام هستند، مقام معظم رهبری فرمودند جوانان امروز کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نبوده بلکه در عشق شهادت و از جان گذشتگی از آنها بهتر هستند.

محمدی‌اصل گفت: در جنگ صفین با حیله عمر و عاص قرآن‌ها را به نیزه زدند اما تعداد محدودی از یاران امام علی (ع) مانند مالک اشتر در کنار ایشان ماندند و امروز هم دشمنان این ملت با لجن‌پراکنی و دروغ‌پردازی در فضای مجازی موجب ایجاد تردید و اختلاف‌افکنی در دل‌ها و اذهان مردم می‌شوند.

 جوانان امروز بهتر از جوانان دوران دفاع مقدس هستند 

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: جوانان امروز ما درگیر جنگ شناختی پیچیده، گسترده، خطرناک، زودهنگام و مؤثر هستند و برای همین جوانان امروز نه تنها کمتر از جوانان دوران جنگ نبوده بلکه از آنها بهتر هستند.

محمدی‌اصل برگزاری یادواره شهدا را در معرفی و بیان دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس را یک ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: در واقع دهه فجر، هفته دفاع مقدس، سوم خرداد و راهیان نور است که ما را آسیب‌ناپذیر می‌کند و به واسطه این فرهنگ ما به مدت 45 سال محکم و استوار در مقابل دشمن ایستادگی کردیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی ایران اضافه کرد: امروز ایران کشوری نیست که چیزی برای دفاع از خود نداشته باشد و این میراث شهید تهرانی‌مقدم‌ها و مهدی باکری‌ها است که الگوی عزتمندی برای جوانان امروز هستند.

محمدی‌اصل اتحاد و انسجام امروز کشور را نتیجه ایثارگری شهدا ارزیابی کرد و ادامه داد: امروز با اینکه بیشترین دشمن را در دنیا داریم، بالاترین امنیت را هم داریم و این امنیت مدیون جانفشانی شهدا و ایثارگران است.

 عملیات وعده صادق برای همه جهان غیرقابل تصور بود 

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: عملیات وعده صادق برای همه جهان غیرقابل تصور بود و آمریکا، ناتو و صهیونیست‌ها تصور نمی‌کردند ایران دست به چنین عملیاتی بزند.

محمدی‌اصل تصریح کرد: این عملیات توسط یک بخشی از نیروهای نظامی ایران اجرا شد، نه اینکه تمام نیروهای نظامی ما در آن حضور داشته باشند، در واقع این عملیات تنها بخشی از حرکت ما بود که به دنیا بگوییم قدرت در دست کیست.

وی گفت: در این عملیات 220 هواپیما و تمام یگان‌های دفاعی اسرائیل برای پدافند هوایی فعال شدند اما نتوانستند مانع از موفقیت آن شوند و این در حالی بود که در روی دریای سرخ و دریای مدیترانه گنجایش استقرار تجهیزات برای منهدم کردن پهپادها و موشک‌های ایران را نداشتند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه نباید از این عملیات مغرور شویم، افزود: ما با توسل، توکل، راز و نیاز، تدبیر و شجاعت فرمانده کل قوا و رزمندگان اسلام موفق شدیم و هیچ کس از دستمان نگرفت و فقط با توسل به خدا، شهدا و ائمه به اینجا رسیدیم.

محمدی‌اصل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز قدرت در دست آمریکا نیست بلکه دست رزمندگان اسلام است و مطمئن باشید تا امروز اگر صدها اقدام علیه ما شده، ما این اقدامات را بی‌جواب نگذاشته‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اضافه کرد: قبل از عملیات وعده صادق ده‌ها کشور را واسطه قرار دادند، ما می‌توانستیم بیشتر بزنیم و ده‌ها برابر و صدها برابر بیشتر آمادگی داشتیم و کسانی که لازم بود، پیام این عملیات را گرفتند.

انتهای پیام/131

 

نظر شما