شناسهٔ خبر: 66728196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چشم و چراغ؛

از عمق معدن تا روشنایی خورشید در خانه

آقای نارگانی از کارگران سخت کوش معدن است که با پشتوانه‌ی خانواده اش، زندگی پر از نشاط و لذت بخشی را تجربه می‌کند.

صاحب‌خبر -

از عمق معدن تا روشنایی خورشید در خانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در یک روز بهاری راهی بافق می‌شویم. باید ۳۰ کیلومتری را دل به جاده بزنیم تا بعد از شهر بافق به مجتمع فلات مرکزی سنگ آهن بافق برسیم. جایی که به گفته‌ی مدیرعامل مجتمع برای ۳۰۰ نفر بطور مستقیم و برای ۱۳۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

روایت گزارش ما روایت کارگری است با تحصیلات کارشناسی که ۱۳ سال سابقه کار دارد. آقای نارگانی که در بخش نمونه گیری معدن کار می‌کند و در شیفت ۱۲ ساعته مشغول به فعالیت است.

او یکی از کارگران نمونه این مجتمع است که سخت کوشی و تلاشش زبانزد کارگران معدن شده است؛ هم در حوزه‌ی کاری خود موفق است و هم خانواده‌ای ۶ نفره را اداره می‌کند.

آقای نارگانی از کارگران خوش جمعیت بافقی است که ۳ دختر و یک پسر دارد. محل گفتگویمان در محل کار اوست، اما برای آشنایی با خانواده اش راهی شهر بافق می‌شویم. همین که زنگ در به صدا در می‌آید دو دختر و پسرش به استقبال پدر می‌آیند. صحنه‌هایی زیبا از عشق و همدلی که در قاب دوربین چشم و چراغ ثبت می‌شود. صحنه‌هایی که گواه عشق پاک و زندگی پر از شور و نشاط است.

دو ساعتی را مهمان خانواده‌ی آقای نارگانی هستیم. گفتگویمان با مادر خانواده و فرزندان حکایت از عشق بی پایان پدر و مادر خانواده است که به فرزندان منتقل شده است.

احساس اعتماد و امنیت که پدر دارد و عشق مادران با هم در آمیخته و باعث افزایش نشاط و شادابی در زندگی روزمره آنها شده است.

<div id="video-display-embed-code_11127752"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237770/11127752?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما