شناسهٔ خبر: 66727819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون وزیر میراث فرهنگی:

امیدآفرینی اَبَرپروژه دولت است/ اجرای بیش‌از ۱۶۰۰ پروژه در بخش گردشگری

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای احیای امید در جامعه گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور امیدآفرینی ابرپروژه دولت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌_ در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف و آغاز مرمت و طراحی برای تأسیس موزه منطقه‌ای اصفهان که همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: از استاندار اصفهان به‌واسطه اینکه یاریگر دولت است و از مصوبه دولت صیانت کرد، همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه مهدی طغیانی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان که در مواردی در حفظ میراث فرهنگی پیشگام بودند، از صیانت بانک ملی که اگر نبود این بنا نیز امروز در دست ما نبود، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه همدلی، هم‌افزایی و تدبیر موجب طرح نو درانداختن و لباس نو دوختن برای شهر اصفهان شده است، افزود: تجربه ریسباف نشان می‌دهد با همدلی و در کنار هم قرار گرفتن می‌توان بعضی اختلاف‌نظرها را مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور، امیدآفرینی ابر پروژه دولت است؛ حفظ ریسباف یکی از آن‌ها است و حدود ۴۷ پروژه بزرگ دیگر در بخش میراث فرهنگی و گردشگری توسط دولت دنبال شد که هرکدام توانسته است گروهی را در کشور شاد کند و برای گروهی هویت خلق کند یا موجب احیای هویت تاریخی شود که در تمام آن‌ها کلیدواژه همدلی و کار تیمی عامل موفقیت بوده است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بیش‌از ۱۶۰۰ پروژه در بخش گردشگری اجرا شده است و ۲۴۰۰ پروژه در سال اجرا است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان حجم پروژه‌های گردشگری در حال اجرا است.

سه مصوبه کلان با حمایت نمایندگان مجلس در برنامه هفتم دریافت شده است که جریان سرمایه گردشگری را تغییر جدی خواهد داد.

وی ادامه داد: ۸۱ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۹۷ همت بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با دستور رئیس جمهور تا انتهای دولت سیزدهم، امیدواریم به بهره‌برداری برسد.

شالبافیان گفت: سه مصوبه کلان با حمایت نمایندگان مجلس در برنامه هفتم دریافت شده است که امیدواریم به‌زودی اجرا شود، زیرا جریان سرمایه گردشگری را تغییر جدی خواهد داد.

وی با بیان اینکه اگر می‌گوئیم تبدیل ریسباف به موزه دل مردم را شاد کرد، به این دلیل است که می‌تواند الگویی برای احیای بناهای هویت‌ساز در سایر شهرها باشد، اظهار کرد: لازم است به‌موازات پیگیری مسئله ریسباف، از نقش آن به‌عنوان یک الگو غفلت نشود و همزمان با مرمت این بنا، تورهای بازدید از ریسباف به‌صورت منظم شکل گیرد، زیرا روایت روی پای خود ایستادن است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: در وزارت گردشگری و میراث فرهنگی با جدیت موضوع ریسباف را پیگیری و دنبال می‌کنیم و امیدواریم به غیر از موزه منطقه‌ای اصفهان، بتوانیم مجوز دفتر منطقه‌ای صنایع دستی و گردشگری سازمان یونسکو دریافت کنیم تا زمینه‌ای برای آمد و شد صنعتگران همه جهان به ایران باشد.

نظر شما