شناسهٔ خبر: 66727581 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

راهنمای خرید و اجرای کفپوش اپوکسی

صاحب‌خبر -

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یکی از کفپوش های بسیار پرطرفدار است که از رزین های اپوکسی تشکیل می شود که می تواند زیبایی فوق العاده ای را در فضا ایجاد کند. کفپوش اپوکسی در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود است. راهنمای خرید و اجرای کفپوش اپوکسی موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. اگر از طرفداران این کفپوش منحصر به فرد هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

معرفی کفپوش اپوکسی به زبان ساده

 اگر بخواهیم یک تعریف ساده از این کفپوش ارائه دهیم باید بگوییم که کفپوش اپوکسی شامل چند لایه مختلف به ضخامت های 2 تا 3 میلی متر است. این کفپوش را میتوان روی سطوح مختلف مانند سرامیک، سنگ و بتن اجرا کرد.

این کفپوش از ترکیب رزین اپوکسی و یک عامل سخت کننده ساخته می شود و بعد از اجرای لایه ها و خشک شدن پوششی را روی سطح ایجاد میکند که مشابه سنگ است. ساختار کفپوش اپوکسی به شکلی است که امکان اجرای آن در متراژهای بالا  نیز وجود دارد.

مزایای کفپوش اپوکسی که لازم است آن ها را بدانید!

پیش از آنکه به مبحث خرید و اجرای کفپوش اپوکسی بپردازیم بد نیست کمی با مزایای این کفپوش آشنا شوید. مهم ترین مزایای اجرای کفپوش اپوکسی عبارتند از:

  • قابلیت شستشوی آسان با تعداد دفعات بالا
  • دوام و استحکام بالا در شرایط محیطی مختلف
  • قابل اجرا به صورت دو بعدی و سه بعدی
  • قابلیت تحمل ترافیک سنگین و مداوم
  • مقاومت بالا در برابر حریق
  • ایجاد سطوح بدون درز
  • عایق الکتریکی
  • دارای خاصیت ضد باکتریایی
  • قابل ترمیم
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • نگهداری و مراقبت آسان
  • ایجاد یکپارچگی در کف

در چه مکان هایی می توانیم از کفپوش اپوکسی استفاده کنیم؟

 یکی از سوالات پرتکرار بسیاری از افراد این است که در چه مکان هایی می توانیم از کفپوش اپوکسی استفاده کنیم؟ خوشبختانه امکان استفاده از این کفپوش در فضاهای مختلف وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

  1. مکان های تجاری مانند مجتمع های تجاری، فروشگاه ها و مراکز خرید
  1.  سالن های زیبایی
  2. فرودگاه ها
  3.  کفپوش پارکینگ
  4.  سالن های ورزشی
  5.  بیمارستان ها و درمانگاه ها
  6.  ساختمان های مسکونی
  7.  فضاهای صنعتی مانند کارخانجات و کارگاه ها
  8.  انبارها

خرید بهترین کفپوش اپوکسی

نکات طلایی برای خرید کفپوش اپوکسی

در زمان خرید کفپوش اپوکسی توجه به برخی نکات باعث می شود که انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. در این بخش از مطلب این نکات را مورد بررسی قرار می دهیم.

نوع کاربری محیط اجرایی

یکی از مهم ترین نکات خرید کفپوش اپوکسی این است که باید نوع کاربری محیط را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر قصد اجرای کفپوش اپوکسی را برای فضاهای صنعتی دارید باید نوعی را انتخاب کنید که مناسب این فضاها باشد.

توجه به طرح و رنگ کفپوش اپوکسی

همانطور که در ابتدای متن نیز به این موضوع اشاره کردیم کفپوش های اپوکسی در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. شما باید نوعی از این کفپوش ها را انتخاب کنید که با دکوراسیون فضا در تناسب باشد.

مطابقت با استانداردهای لازم

در زمان خرید کفپوش اپوکسی باید دقت داشته باشید که مدل انتخابی با استانداردها مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است کفپوش مورد نظر نتواند کارایی لازم را برای شما داشته باشد.

میزان مقاومت در مقابل خوردگی اپوکسی

اگر قصد اجرای کفپوش های اپوکسی را در محیط هایی با رطوبت یا تغییرات دمایی بالا دارید بهتر است مطمئن شوید که کفپوش مورد نظرتان در مقابل خوردگی مقاومت کافی دارد.

گارانتی و ضمانت نامه محصول

یکی از نکات بسیار با اهمیتی که در زمان خرید کفپوش اپوکسی باید مد نظر قرار دهید گارانتی آن است. حتما خرید خود را از مجموعه ای انجام دهید که گارانتی معتبر برای این کفپوش ها ارائه می دهد.

عوامل موثر بر قیمت اجرای کفپوش اپوکسی

 یکی از نگرانی های بسیاری از افراد در زمان اجرای کفپوش های اپوکسی قیمت آن ها است. برای قیمت کفپوش های اپوکسی و کفپوش پلی یورتان نمیتوان عدد ثابتی را مشخص کرد به دلیل اینکه عوامل مختلفی روی آن تاثیر می گذارند. مهم ترین این عوامل شامل موارد زیر می شوند:

  • متراژ محیط اجرایی
  • ضخامت کفپوش اپوکسی
  • کیفیت متریال به کار رفته در ساخت
  • آماده سازی سطح زیرین

اجرای کفپوش اپوکسی

مهم ترین شرایط اجرای کفپوش اپوکسی

برای اینکه اجرای کفپوش اپوکسی به بهترین شکل انجام شود باید برخی شرایط فراهم باشد. در ادامه مهم ترین آن ها را ذکر میکنیم.

  • بستر اجرای کفپوش اپوکسی باید کاملا تمیز و خشک باشد.
  • کفپوش اپوکسی باید فاقد هر گونه آلودگی و درز باشد.
  • این کفپوش ها نباید هیچ گونه سطح سستی داشته باشند.
  • کفپوش های اپوکسی به زمان مشخصی برای خشک شدن نیاز دارند و این بازه زمانی باید در نظر گرفته شود.

سخن آخر کفپوش ساتر

در این مطلب در مورد راهنمای خرید و اجرای کفپوش اپوکسی با شما صحبت کردیم. امیدواریم که با ارائه این مطلب قدمی هر چند کوچک در جهت راهنمایی شما عزیزان برداشته باشیم. توجه به نکات ذکر شده در متن باعث می شود که در زمان خرید این کفپوش ها انتخاب بهتری داشته باشید. سپردن اجرای این کفپوش ها به دست افراد حرفه ای و با تجربه مسئله مهم دیگری است که نباید آن را نادیده بگیرید.

کفپوش ساتر اجرا کننده انواع کفپوش اپوکسی با بیش از 20 سال سابقه درخشان و 180 رنگ متنوع کفپوش از با کیفیت ترین متریال ها برای اجرای کفپوش استفاده میکند. کفپوش ساتر با رقابتی ترین قیمت ها و تیم اجرایی با تجربه آماده ارائه خدمات میباشد. برای خرید و اجرای کفپوش  اپوکسی همراه با ضمانت نامه می توانید روی ما حساب کنید.

سوالات متداول در مورد کفپوش اپوکسی

  1. دوام کفپوش اپوکسی چقدر است؟
    دوام این کفپوش ها می تواند بر اساس نوع و حجم ترافیک رفت و آمد و نحوه نگهداری و نظافت متفاوت باشد. به صورت کلی کفپوش های اپوکسی از 5 تا 20 سال بر اساس شرایط می توانند دوام داشته باشند.
  2. یکی از پر کاربردترین مکان ها برای اجرای کفپوش اپوکسی منازل کجاست؟
    سرویس بهداشتی یکی از مکان هایی است که می توانید از این کفپوش ها در آن استفاده کنید. این کفپوش ها علاوه بر افزایش زیبایی سرویس بهداشتی در برابر نفوذ آب و رطوبت نیز بسیار مقاوم هستند.
  3. آیا کفپوش اپوکسی سه بعدی برای اتاق خواب انتخاب مناسبی است؟
    بله، اگر به کفپوش های سه بعدی علاقه داشته باشید این کفپوش ها می توانند فضایی جذاب را در اتاق خواب ایجاد کنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

نظر شما