شناسهٔ خبر: 66727482 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتمام ساخت ۵۰۰ واحد خوابگاه متاهلی تا پایان سال

مدیر کل امور خوابگاه دانشگاه تهران گفت: تا پایان سال ۵۰۰ واحد خوابگاه متاهلی به جمع خوابگاه‌های دانشگاه تهران اضافه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زارع چاهوکی در حاشیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران گفت: بر اساس قراردادی که دانشگاه تهران با قرارگاه خاتم الانبیا بسته است ۳ مجتمع خوابگاهی در انتهای کوی دانشگاه در دست ساخت است که قرار است تا پایان ۱۴۰۳ تعداد ۵۰۰ واحد خوابگاهی آماده بهره برداری شود.

مدیرکل امورخوابگاه دانشگاه تهران گفت: تعداد ۶۰ ساختمان خوابگاهی در مجتمع‌های مختلف، تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ هزار نفر دانشجو را به صورت شبانه روزی در خود اسکان داده است.

زارع چاهوکی با بیان اینکه هزینه‌های امکانات داده شده بر اساس تعریف شرایط مشخص شده سازمان امور دانشجویان گرفته می‌شود، گفت: تغذیه، اسکان در خوابگاه شبانه روزی، ایاب و ذهاب و  امکانات ورزشی و تفریحی طبق تعرفه مصوب مشخص در پایان دوره تحصیلی تسویه حساب می‌شود.

وی گفت: از این ۶۰ ساختمان، ۲ مجتمع خوابگاهی فاطمیه و شهید چمران با ۱۰ ساختمان و ۲ ساختمان در سطح شهر تهران در مجموع ۱۲ ساختمان ویژه دختران است.

مدیرکل امور خوابگاه دانشگاه تهران گفت: ۴۸ مجتمع خوابگاهی در مجموعه کوی دانشگاه تهران، شهید چمران و فاطمیه و ۲۲ مجتمع خوابگاهی در سطج شهر تهران مستقر است.

وی ادامه داد: تمام دانشجویان غیر بومی و روزانه در این خوابگاه‌ها اسکان داده می‌شوند و تعهدی برای متقاضیان دوره شبانه نداریم، اما در صورت امکان آنها را در قالب دانشجویان همیار اسکان میدهیم.

مدیرکل امورخوابگاه دانشگاه تهران  گفت: اولویت اسکان با دانشجویان روزانه غیر بومی و دختران است.

<div id="video-display-embed-code_11127360"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237691/11127360?width=600&height=350"></script></div>

مدیرکل امور خوابگاه دانشگاه تهران درخصوص اسکان دانشجویان متاهل و خانواده‌های آنها گفت: هم اکنون دو مجتمع خوابگاهی جلال آل احمد و غدیر در پردیس کوی دانشگاه قرار دارد که ۳۰۰ واحد خوابگاه متاهلی را در خود جای داده است.

وی افزود: اکنون ۵۰ دانشجوی متاهل که عموما در مقطع ارشد و دکترا هستند در صف انتظار تخصیص خوابگاه به آنها هستند.

زارع چاهوکی گفت: بر اساس قراردادی که با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده ۳ مجتمع خوابگاهی هم در انتهای کوی دانشگاه در دست ساخت است که قرار است تا پایان ۱۴۰۳ تعداد ۵۰۰ واحد خوابگاهی برای دانشجویان متاهل ساخته شود.

وی گفت: به طور کلی دانشگاه تهران ۳۰۰ واحد خوابگاه متاهلی و ۶۰ مجتمع خوابگاهی مجردی دارد.

زارع چاهوکی گفت: بر اساس شرایط ویژه خوابگاهی هر خوابگاه برای دانشجویان مجرد بین ۱۲ تا ۲۰ متر مربع است که ۴ تا ۶ دانشجو در آن اسکان داده شده اند.

مدیرکل امورخوابگاه دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران پیشگام در تامین مهد کودک برای فرزندان دانشجویان متاهل است.

وی گفت: دانشجویان از طریق میز خدمت می‌توانند با ما در ارتباط باشند.


<div id="video-display-embed-code_11127364"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237691/11127364?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما