شناسهٔ خبر: 66727318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برخورد جدی با "اژد‌های هفت سر فساد در فوتبال" در دستور کار است!

پرونده فساد در فوتبال این روزها وارد ابعاد جدیدی شده است. پرونده فساد در فوتبال این روزها وارد ابعاد جدیدی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در چند روز گذشته پرونده فساد بزرگ و گسترده در فوتبال ایران در دستور کار برخورد جدی نهاد‌های نظارتی قرار گرفته که در مرحله اول آن مشخص شد چند تیم لیگ برتری و لیگ یکی به همراه چند تن از مسئول فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و عده‌ای از اصحاب رسانه در آن دست داشتند.

چیزی که مهم است، آن است که ارتباط این فساد بزرگ با مجموعه فدراسیون فوتبال و دیگر باشگاه‌ها غیر قابل انکار است و اینکه فکر کنیم این فساد فقط مربوط به یک باشگاه و آنهم یک نوبت باشد، بسیار کوته فکری است. مطمئنا وقتی بررسی بیشتر شود، پای افراد دیگری نیز به این پرونده باز خواهد شد.

موضوع بعدی این است که تا الان چند کمیته فدراسیون فوتبال مثل کمیته داوران و البته کمیته‌های سازمان لیگ در این فساد گسترده دست داشته‌اند.

حال سوال اینجاست که مسئولان درجه یک فعلی فدراسیون چقدر در این پرونده نقش داشته‌اند و بعد از مشخص شدن پاسخ این سؤال، انتظار فوری آن است که با همه افراد دخیل در ادوار مختلف برخورد قاطع شده و اگر حقی از فرد، تیم یا مجموعه‌ای ضایع شده، تا سر حد امکان جبران شود.



البته اخبار خوبی هم در این حوزه به گوش می‌رسد. اینکه ابعاد گوناگون فساد در فوتبال و ورزش ایران در دست بررسی است و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این نشان می‌دهد عزم جدی برای مبارزه با اژد‌های هفت سر فساد در فوتبال وجود دارد و با مجرمان این موضوع باید بدون اغماض برخورد شود و هرکسی که در این فساد دست داشته است، باید به سزای اعمال خود برسد.

با این حال از خواب زمستانی ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز نباید غافل شد که در تمام سال‌های گذشته نتوانستند نقش بازدارنگی خود را نشان داده و مانع بروز چنین تخلفاتی شوند.

خوشبختانه نهاد‌های نظارتی عزم جدی برای مبارزه با مافیای مخوف فوتبال و ورزش را دارند و این موضوع باعث می‌شود که خیالمان از مبارزه جدی با این فساد راحت باشد.

به امید روزی که با تکیه بر اشراف اطلاعاتی نهاد‌های نظارتی هیچ باند و شخص فاسدی در فوتبال وجود نداشته باشد و همه مفسدان به سزای اعمالشان برسند.

انتهای پیام/

نظر شما