شناسهٔ خبر: 66726959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

فعالیت ۱۸ موزه در آذربایجان غربی

سمیرا محمدی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۸ موزه در سطح استان فعال هستند که از این تعداد ۱۰ موزه تحت پوشش این اداره‌کل بوده، دو مورد از نوع خصوصی هستند و ۶ مورد نیز متعلق به سایر دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، مرتضی صفری در مراسم رونمایی از جام حسنلو نقده که در موزه باستان‌شناسی ارومیه رونمایی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه دشمن نابودی هویت ایرانی_اسلامی مردم را نشانه گرفته و برای انجام این کار از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کند برای این منظور باید معرفی داشته‌های فرهنگی و تمدنی ایران در اولویت قرار بگیرد تا نسل جوان با آنها بیش از پیش آشنا شده و به داشتن چنین تاریخ غنی افتخار کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در هفته میراث‌فرهنگی امسال، اقدام معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای به‌نمایش گذاشتن اشیای تاریخی در استان‌ها قابل تقدیر بوده و در این راستا جام حسنلو نقده که یکی از باارزش‌ترین اشیای تاریخی ایران و آذربایجان غربی بوده به‌مدت دو هفته در موزه باستان‌شناسی ارومیه به نمایش گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: موزه باستان‌شناسی ارومیه به لحاظ برخورداری از تعداد اشیای قدیمی یکی از موزه‌های غنی کشور بوده که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد این اشیا به نمایش گذاشته شده است بنابراین با حمایت‌های استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی طرح توسعه این موزه در دستور کار قرار گرفته است که با بهره‌برداری از آن فضای موزه سه برابر می‌شود.

صفری با تشکر از حمایت‌های استاندار و سایر مسئولان استانی از حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در یک سال گذشته حمایت‌های انجام شده از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بی‌نظیر بوده است به‌طوری که اعتبارات عمرانی امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود پنج برابر شده است.

او خاطرنشان کرد: همچنین سه بنای تاریخی مدرسه هدایت، خانه انصاری و مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه تحویل این اداره‌کل شده است که مدرسه هدایت بعد از مرمت تبدیل به اولین خانه صنایع‌دستی شده، خانه انصاری در دست مرمت بود و مدرسه ۲۲ بهمن نیز تبدیل به سه موزه مدرسه، تاریخ و ورزش خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما