شناسهٔ خبر: 66725981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ارومیه برگزار شد

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور استاندار و فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، آئین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر و جام رسانه امید آذربایجان‌غربی با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی، سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای استان، غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه و سایر مسئولین استانی و شهرستانی همجنین اصحاب رسانه در ارومیه برگزار شد.

تدوین منشور اخلاقی در حوزه رسانه الزامی است

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی در این آئین گفت: ما جنگ رسانه‌ای دشمن علیه آرمان‌ها و اهداف‌مان را شاهد هستیم و در سال‌های گذشته در کنار جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و انواع کارشکنی‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد جنگ تمام عیار رسانه‌ای نیز بودیم.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مورد استفاده دشمنان برای ایجاد اختلاف و ناامیدی در جامعه رسانه است، گفت: جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان یکی از دسیسه‌هایی بود که در فتنه‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفت و امروز صدها شبکه فارسی زبان به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام، سیاه‌نمایی و دروغ‌پراکنی هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: امپراطوری رسانه‌ای و دروغ پراکن دشمن در انتخابات اخیر کشور به ویژه در آذربایجان‌غربی شکست سنگینی خورد.

وی وجود فیک نیوزها و فعالیت‌های بی‌نام و نشان در فضای مجازی را از جمله دغدغه‌ها و آسیب‌های فضای مجازی و رسانه‌ای در آذربایجان‌غربی دانست.

امیدآفرینی سرلوحه اقدامات رسانه در جامعه باشد

سردار محمد حسین رجبی، فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در این آیین اظهار کرد: حوزه رسانه در همه عصرها به ویژه در عصر کنونی بسیار حائزاهمیت است؛ تبعات جنگ نرم فراتر از اقدامات جنگ سخت است و رسانه قدرتمند و تاثیرگذار در اذهان است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی استان ویژه‌ای بوده و به دلیل هم‌مرز بودن با کشورهای دیگر می‌تواند توسعه یافته و با همت‌های بلند مسئولین می‌تواند بیش از پیش در مسیر رشد قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: اصحاب رسانه به اخلاق رسانه‌ای باید توجه ویژه داشته باشند و مهمترین اصل مخاطب‌شناسی است که باید صاحب رسانه بخوبی آن را مد نظر داشته‌باشند.

وی گفت: اقدام تهاجمی یکی از مواردی است که در حوزه رسانه باید رعایت شود و دقت در عین سرعت بسیار حائز اهمیت است و اخلاق رسانه‌ای باید رعایت شود و امیدآفرینی سرلوحه اقدامات اصلاحی رسانه در جامعه باشد.

ارسال ۴۰۰ اثر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر

جهانگیر اسلام‌پرست، مسئول سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی در این مراسم با بیان اینکه ۴۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده بود، گفت: آثار ارسالی به این جشنواره در ۱۰ محور با عناوین شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده جامعه فرزندآوری، کتاب، کتابخانه، تعالی فرهنگ، سبک زندگی ایرانی اسلامی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ قالب برای ارسال آثار شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده بود، گفت: شرکت کنندگان در جشنواره، آثار خود را قالب‌های گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیویی، مستند و پادکست به جشنواره ارسال کردند و همه آثار با دقت توسط اساتید زبردست استانی داوری شد.

اسلام‌پرست گفت: آثاری در جشنواره شرکت داده شده که در بازه زمانی اول دی‌ماه سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ در یکی از رسانه‌ها از جمله نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان آذربایجان‌غربی منتشر شده بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما