شناسهٔ خبر: 66725776 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش برای عبور از هشتاد هزار طرح‌ نیمه تمام

برای تکمیل هشتاد هزار طرح‌ نیمه تمام باید ۳۰ سال بودجه کشور را به بخش عمران اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

 استاندار مرکزی امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان زرندیه تشکیل شد، بر افزایش سهم بودجه عمرانی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان تاکید کرد و گفت: طرح‌های نیمه تمام دامن کشور را گرفته است و اکنون تعداد طرح‌های نیمه تمام کشور ۸۰ هزار طرح است و برای پایان دادن به این طرح‌ها باید ۳۰ سال بودجه کشور را به عمران اختصاص داد.

فرزاد مخلص الائمه افزود: بررسی میدانی مشکلات و ارائه راهکار برای برطرف کردن آن با اولویت بندی دقیق از ثمرات این نشست‌ها است. طرح‌های نیمه تمام در یک فضای غیر کارشناسی و غیر فنی تعریف و به دلیل محدودیت منابع اعتباری نیمه تمام مانده و به سرانجام نرسیده است. در استان مرکزی طرح‌های نیمه تمام با عمر ۲۰ سال وجود دارد که نتیجه تصمیمات غیرکارشناسی گذشته است و عمده آنها در مقابل چشم مردم بوده، اما مردم از خدمات آن محروم هستند.

او با اشاره به اختصاص پنج هزار و ۲۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ بودجه عمرانی در استان گفت: این میزان افزایش بودجه نشان از اهتمام دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دارد.

استاندار با اشاره به مشکل کمبود آب در استان فزود: از میانه دهه ۸۰ شرایط آب کشور دچار چالش شده و باید با روش‌های بازچرخانی پساب در حوزه صنعت و اجرای روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی منابع آبی را مدیریت کرده و اجازه ندهیم با تنش آبی در بخش شرب مواجه شویم.

مخلص الائمه بزرگترین طرح عمرانی دولت را طرح جهاد آب رسانی دانست و گفت: جهاد آبرسانی با تخصیص اعتبارات ملی و نیز قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در حال اجراست و استان مرکزی رتبه برتر را در این طرح کسب کرده است.

مخلص الائمه این را هم گفت که ۳۰۰ ساعت کسری برق وجود دارد و برای این میزان کسری نباید متوسل به احداث نیروگاه شویم بلکه توسعه بهره برداری از انرژی‌های تجدید پذیر موجب خواهد شد تا این میزان کسری برطرف و تامین شود.

نظر شما