شناسهٔ خبر: 66724881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، مانع تصرف اراضی و املاک ملی + فیلم

معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از روش‌های صیانت از اراضی و حفاظت از املاک ملی وظیفه همه دستگاه هاست.

صاحب‌خبر -

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، مانع تصرف اراضی و املاک ملی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، علی فولیان در نشست بررسی اجرای بهینه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین گفت: اگر می خوهیم از زمین های کشور صیانت کنیم و از تخلفات و جرائم در این زمینه جلوگیری شود، باید از روش های سنتی  به سمت روش های هوشمند و فناورانه برویم .

وی ادامه داد: این سامانه برای در نظر گرفتن مواردی چون  رشوه ، جعل و تبانی در کشور  طراحی و راه اندازی شده است .
معاون پیشگیری از وقع جرم دادگستری تاکید کرد: ظرفیت این سامانه باید برای مردم تبیین و اطلاع رسانی شود و این وظیفه دستگاه هایی است که در حوزه صیانت از زمین وظایفی برعهده دارند .

فولیان گفت: نباید از ظرفیت دهیاری ها و شورای روستاها در زمینه استفاده از پنجره خدمات مدیریت زمین غافل شد و باید به گونه ای عمل کرد تا مردم درخواست هایشان را از طریق این سامانه ارائه کنند .

وی افزود: استفاده از سامانه مدیریت واحد زمین سلیقه ایی نیست بلکه یک الزام و ضرورت است چرا که مقام معظم رهبری بر این موضع تاکید کردند و جزء سیاست های کلی نظام است و در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این مضوع تصویب شده است .

دبیر راهبردی  پنجره واحد مدیریت زمین گفت: این سامانه در دو حوزه  پایش زمین های ملی و دولتی با هدف جلوگیری از تصرفات، تخلفات و جرائم مربوط به آن و همچنین  صدور مجوزها و تسریع در ارائه خدمات به مردم فعالیت می کند.

محمدی گفت: در حوزه صدور مجوزها از  35 دستگاه اجرایی 18 دستگاه و در حوزه پایش زمین از 28 دستگاه اجرایی تا کنون 6 دستگاه (امور اراضی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه ای، شهرداری ها و دهیاری ها) به این سامانه متصل شده اند که با برطرف شدن موانع زیرساختی، دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط نیز به این سامانه متصل خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر تخلفات حوزه زمین توسط مردم به دستگاه اجرایی مرتبط گزارش و این تخلفات از طریق تصاویر ماهواره ای و هوش مصنوعی رصد و درصورت احراز  از طریق ارجاع به دستگاه قضایی، با متخلف برخورد می شود  .

دبیر راهبردی پنجره واحد مدیریت زمین ادامه داد: با توجه به اینکه سرعت عمل و زمان در این حوزه از اهمیت بسیاری برخوردار است و انتظار می رود با استفاده از تصاویر ماهواره خیام، اطلاعات دریافتی با کمترین زمان در درسترس قرار گیرد تا اثربخش باشد .

 

<div id="video-display-embed-code_11127657"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237575/11127657?width=600&height=350"></script></div>

 

 

 

نظر شما