شناسهٔ خبر: 66724356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

حضور گردشگران خارجی در روستای اصفهک

سمیه محمدی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس، از حضور یک گروه ۲۲ نفره از گردشگران خارجی در شهرستان طبس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، محمد عرب بیان کرد: گروه ۲۲ نفره از گردشگران خارجی از کشورهای استرالیا، انگلیس و ... به مدت دو شبانه‌روز در روستای اصفهک شهرستان طبس اقامت داشتند و علاوه بر شرکت در ورکشاپ‌های مرمت بافت تاریخی روستا و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری روستای اصفهک از شهر طبس و منطقه نمونه چشمه آبگرم مرتضی علی و طاق شاه عباسی روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بازدید کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: پرونده ثبت جهانی روستای اصفهک برای سازمان جهانی گردشگری ارسال شده و در صورت تایید این روستا به‌عنوان پنجمین اثر ثبت جهانی شهرستان طبس بعد از ژئو پارک جهانی طبس، کاروانسرای چهل پایه، کاروانسرای ده محمد و کاروانسرای خان، معرفی خواهد شد.

او گفت: در شش ماه گذشته بیش از ۴۰ نفر گردشگری خارجی در روستای اصفهک اقامت داشته‌اند و از جاذبه‌های گردشگری ژئوپارک جهانی طبس بازدید کردند.

عرب ادامه داد: تنوع جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس باعث ورود گردشگران زیادی از اقصی نقاط ایران عزیز به این شهرستان شده و خصوصاً این شهرستان یکی از مقاصد گردشگران خارجی شده که به کشورمان سفر می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت:  بافت تاریخی روستای اصفهک با شماره ۳۱۳۳۶ ثبت ملی شده است. مرمت بافت به همت گروهی از جوانان آغاز و کماکان ادامه دارد و نسل جوان در حال مرمت خانه‌های ابا و اجدادی خود هستند. تاکنون هفت اقامتگاه بوم گردی در بافت روستا ایجاد شده و یک اقامتگاه دیگر نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و تعداد خانه‌های در حال مرمت نیز رو به افزایش است.

انتهای پیام/

نظر شما