شناسهٔ خبر: 66724253 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

هفتمین دوره همایش ادبی « العبد » در فومن برگزار شد

آیین پایانی هفتمین دوره همایش ادبی « العبد » همزمان با پانزدهمین سالروز ارتحال آیت‌ الله « محمدتقی بهجت فومنی (ره) » با معرفی برگزیدگان ، در روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه 1403 در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن به کار خود پایان داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، آیین پایانی هفتمین دوره همایش ادبی " العبد " ، همزمان با پانزدهمین سالروز ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله محمدتقی بهجت فومنی (ره) با حضور مردم و مسئولین شهرستان فومن صبح روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه 1403 در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد .

حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ، در هفتمین همایش ادبی " العبد " ضمن گرامیداشت دهه کرامت به ویژگی‌های برجسته آیت الله بهجت (ره) در زمینه‌های علمی ، اخلاقی و معنوی اشاره نمود و افزود : حیات این عالم ربانی منشأ خیر و برکت بوده و اخلاص و تقوای ایشان در حقیقت مشعل هدایت برای جامعه بود .

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه مقامات عرفانی ، معنوی و علمی ایشان زبانزد عام و خاص و حضورش پشتوانه‌ای برای روحانیت و نظام اسلامی بود ، ادامه داد : کمالات علمی و اخلاقی آیت الله بهجت (ره) زبانزد عام و خاص بود .

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه آیت الله بهجت مصداق یک فرد کاملاً متواضع است ، ادامه داد : ایشان در طول زندگیشان ثروت چندانی نداشته اما به واسطه سیره اخلاقیشان نزد خداوند عزت پیدا کرده و در جهان اسلام توسط پروردگار مقام منزلت پیدا کرده است .

 

در هفتمین دوره همایش ادبی " العبد " 257 اثر شعر و دلنوشته و نثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که از بین این آثار 10 نفر برتر شناخته شدند و از آنان تقدیر شد .

برگزیدگان آثار در حوزه " شعر " ناصر دوستی از زنجان ، مهدی جهان دار از اصفهان ، امین بهاری زاده از دزفول ، رضا یزدانی صابونی از قم ، امیر رسولی از زنجان ، راضیه هادیان از زنجان ، انوش ناریابی از فومن ، بهرام مژدهی از رشت و در بخش " نثر " قاسم بای از گلستان و حسن دولت دوست از یاسوج معرفی شدند .

 

گفتنی است در این دوره از همایش ادبی " العبد " رضا نیکوکار ، رسول شریفی ، بهرام مژدهی ، علی جمالی ، عبدالله پوراحمد ، رقیه آزادنیا ، رحمت احمدی معافی ، انوش ناریابی در وصف آیت الله بهجت (ره) به شعرخوانی پرداختند . همچنین اجرای تواشیح توسط گروه سرود دبستان شاهد شهدای هدایت پناه ، برپایی نمایشگاه کتاب و تقدیر از نفرات برتر از دیگر برنامه های اجرا شده در این همایش بود .

 

 

نظر شما