شناسهٔ خبر: 66723945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تا پایان سال جاری انجام می‌شود؛

نصب کنتور هوشمند بر روی همه چاه‌های مجاز در استان قزوین

قزوین- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: تلاش ما بر این است که تا پایان سال با کمک دستگاه قضایی بر روی همه چاه‌های مجاز کنتور هوشمند نصب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سینا جمشیدی ظهر شنبه در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ چاه فاقد کنتور در استان قزوین داریم، اظهار کرد: تلاش ما این است که با کمک دستگاه قضائی برای همه چاه‌های مجاز کنتور هوشمند نصب شود.

وی افزود: در حوزه دام و طیور یک هزار و ۴۳۸ حلقه چاه داریم که ۶۸۶ مورد از این چاه‌ها فاقد کنتور هوشمند برای رصد میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی هستند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین تصریح کرد: در صنعت نیز هزار و ۴۷ مورد حلقه چاه داریم که ۶۲۲ مورد آن دارای کنتور و ۴۲۵ حلقه چاه نیز در این حوزه فاقد کنتور هستند.

وی ادامه داد: این مشکل در حوزه خدمات نیز وجود دارد تا جایی که از ۳۵۶ چاه آب در این حوزه ۲۰۸ مورد دارای کنتور آب هوشمند و ۱۵۸ حلقه چاه نیز فاقد کنتور هستند.

جمشیدی از تلاش برای سنددار کردن بستر رودخانه‌های استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: در استان قزوین ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر رودخانه داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای ۱۴۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان قزوین مطالعات تعیین بستر و حریم انجام شده، یادآور شد: بالغ‌بر ۱۰۳۰ کیلومتر معادل ۸۵ درصد رودخانه‌های استان قزوین در سامانه کاداستر جانمایی شده‌اند.

نظر شما