شناسهٔ خبر: 66723243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسلوونی ماه آتی میلادی کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسد

مریم مینایی

نخست‌وزیر اسلوونی اعلام کرد که ماه آتی میلادی کشور فلسطین را به‌رسمیت خواهد شناخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر اسلوونی خاطرنشان کرد که اوضاع غزه فاجعه‌بار است و قوانین حقوق‌بشر در آنجا نقض می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی در ادامه افزود: ما کشور فلسطین را ماه آتی میلادی به‌رسمیت خواهیم شناخت و اختلافات مربوط به مواضع اروپا به برقراری صلح کمکی نمی‌کند.

پیش از این نیز پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا تاکید کرده بود که روز چهارشنبه تاریخ به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین را از سوی کشورش اعلام خواهد کرد.

مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند پیشتر بدون اشاره به تاریخ دقیق در مصاحبه‌ای رادیویی گفته بود: ایرلند «قطعا» کشور فلسطین را قبل از پایان ماه مه به‌رسمیت خواهد شناخت.

وی افزود: تاریخ دقیق (به‌رسمیت‌شناختن دولت فلسطین) هنوز نامشخص است، زیرا ما هنوز در حال مذاکره با برخی کشورها هستیم. در روزهای آینده مشخص خواهد شد، اما مطمئنا قبل از پایان این ماه خواهد بود.

در ماه مارس، رهبران اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند آماده به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین هستند.

هفته گذشته، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، گفت که اسپانیا، ایرلند و اسلوونی قصد دارند در ۲۱ ماه مه کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسند و سایر کشورها نیز می‌توانند از آن پیروی کنند.

ایرلند مدت‌هاست که اعلام کرده است در صورت مشارکت در روند صلح «خاورمیانه»، اصولا با به‌رسمیت‌شناختن رسمی کشور فلسطین مخالفتی ندارد.

انتهای پیام

نظر شما