شناسهٔ خبر: 66722748 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دعوت از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در دیدار با سفیر ایران در روسیه از شرکت‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت به عمل آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان با «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو در حاشیه مجمع کازان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان، در این دیدار «داود میرزاخانی» سرکنسول ایران مقیم کازان و شماری از شرکت‌های شرکت کننده ایرانی در نمایشگاه تجاری مجمع کازان نیز حضور داشتند.

اطلاعیه افزود در این دیدار دو طرف ضمن تأکید بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، در مورد راه‌های ترانزیتی، 24 ساعته شدن فعالیت گمرکات افغانستان و ایران و تراز تجاری دو کشور گفتگو کردند.

عزیزی در ادامه ضمن دعوت از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: افغانستان با داشتن منابع هنگفت طبیعی و نیروی کار جوان فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی پیش از این نیز در دیدار با شماری از تاجران ایرانی در کابل از آنها خواسته بود تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان گفته بود ایران از کشورهای همسایه نیک و دوست افغانستان است و «آغوش دولت افغانستان برای تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز است. تلاش می‌کنیم تا زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود».

انتهای پیام/.

نظر شما