شناسهٔ خبر: 66722203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک کارشناس مذهبی:

شخصیت امام رضا(ع) در تمامی ابعاد قابل الگوگیری است

ساناز صیدی

یک کارشناس مذهبی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور امام‌رضا(ع) در ایران، گفت: تمام ایرانیان در زیر پرچم این امام رئوف هستیم، شخصیت این امام همام در ابعاد مختلف از جمله فردی، اجتماعی، سیاسی وغیره قابل الگوگیری است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام باقر مختاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دهه کرامت و شخصیت امام هشتم(ع)، اظهار کرد: مناسبت‌های دینی فرصت مغتنمی است تا با معارف دینی آشنا و این معارف را در زندگی خود پیاده کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: وقتی در تاریخ تشییع تدبر می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم در برخی مکان‌ها، این تاریخ با وجود حضور معصومین برای مدت طولانی امکان رشد و نمو پیدا نکرد، جزیره‌العرب یکی از همین مکان‌ها بود.

وی با بیان اینکه خواهران و برادران امام موسی کاظم برای تقویت تشیع به کشور ایران وارد شدند، گفت: پس ورود آن‌ها، گرایش به سمت تشیع در ایران افزایش پیدا کرد، مردم به لحاظ نگاه فرهنگی قابلیت پذیرش شیعه را داشتند و تمدن شیعه در ایران پایه‌گذاری شد.

مختاری در ادامه با اشاره به حضور امام‌رضا(ع) در ایران، یادآور شد: تمام ایرانیان در زیر پرچم این امام رئوف هستیم، شخصیت این امام همام در ابعاد مختلف از جمله فردی، اجتماعی، سیاسی و .... قابل الگوگیری است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) در سیره خود به شیعیان آموختند که نقشه دشمنان را خوب بشناسیم، گفت: برای مقابله با دشمنان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داریم، مامون وقتی امام رضا(ع) را دعوت می‌کند، برنامه دقیقی برای ایشان دارد و ایشان نیز با برنامه با مامون عباسی وارد مبارزه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مامون می‌خواست با استفاده از امام رضا(ع) به خلافت خود مشروعیت بدهد، خاطرنشان کرد: مامون عباسی خود را شیعه و محب اهل‌بیت نشان می‌دهد، اما امام رضا(ع) دسیسه‌های او را نقش برآب می‌کند و اجازه نمی‌دهد مامون عباسی از ایشان برای مشروعیت خود بهره‌برداری کند.

مختاری تاکید کرد: امام رضا(ع) با تک تک رفتار و کارهای خود به شیعیان درس دشمن‌شناسی می‌دهد، باید بدانیم دشمن چه هدف و برنامه‌دارد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم، نباید در برابر دشمن منفعل باشیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیا ن اینکه امام رضا(ع) از نظر علم و دانش بسیار قوی بودند، توضیح داد: مناظرات ایشان با متولیان مذاهب و ادیان مختلف گویای این مسئله است.

وی افزود: امام رضا(ع) از تک تک شیعیان غافل نبود و این موضوع نباید در شرایط کنونی مورد غفلت قرار بگیرد.

مختاری در خصوص دهه کرامت، گفت: مناسب‌های اسلامی فرصتی برای جریان‌سازی است، قطعا ولادت اهل‌بیت با افراد عادی متفاوت بوده و باید یک گام به سوی عبودیت برداریم، همچنین باید در این ایام بازخوانی تاریخ شیعی و دینی خودمان داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به ولادت حضرت معصومه و روز دختر، گفت: با گرامیداشت این مناسبت نگاه دین به دختران باید تبیین شود و جایگاه دختران در جامعه را ارتقا بدهیم، باید برکاتی که امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به واسطه حضورشان در ایران برای مردم داشتند، به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام

نظر شما