شناسهٔ خبر: 66721931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

سفر علی باقری به تاتارستان روسیه

در طی این سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه با آلکسی روسکیخ، استاندار اولیانفسک دیدار کرده و به گفتگو پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در سفری به دعوت رسمی  رستم مینیخانوف، رئیس جمهوری تاتارستان روسیه برای شرکت در پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی روسیه و جهان اسلام به کازان روسیه سفر کرد.

در طی این سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه با آلکسی روسکیخ، استاندار اولیانفسک دیدار کرده و به گفتگو پرداختند. در این دیدار دکتر باقری مسیرهای مختلف ترانزیت از جمله کریدور شمال-جنوب را فرصت مناسبی برای توسعه همکاری میان تهران و مسکو معرفی کردند.

در ادامه نیز استاندار اولیانفسک به معرفی ظرفیت‌های این استان به خصوص در بخش صنعت پرداخت و از آمادگی این استان روسیه برای مبادلات تجاری در زمینه‌های مختلفی مانند تولید قطعات خودرو، هواپیما، تجهیزات نفت و گاز و ... با استان‌های ایران خبر داد.

همزمان با برگزاری پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی روسیه و جهان اسلام با حضور ۷۹ نماینده از سرتاسر جهان در کازان، نمایشگاه صنعت حلال نیز در این شهر در حال برگزاری است. علی باقری همچنین در این نمایشگاه حضور یافته و از غرفه ایران بازدید کرد و با تجار ایرانی فعال در روسیه در مورد مشکلاتشان به گفتگو نشست.

نظر شما