شناسهٔ خبر: 66721918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار ایلام:

باید بر تکمیل زنجیره ارزش راهبردی دام و طیور متمرکز شویم

رضا پاکزاد

استاندار ایلام گفت: اعتبارات حاصل شده از محل مولدسازی اموال مازاد، صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود.

صاحب‌خبر -

«حسن بهرام‌نیا» امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، اظهار کرد: برنامه‌ای که مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌کنند باید تا پایان سال به تعهد خود عمل کنند و این برنامه به‌طور کامل محقق و اجرایی شود.

وی افزود: مدیران باید در تدوین برنامه دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود اهتمام و دقت‌نظر داشته باشند و بخش‌های تاثیرگذار اقتصادی استان را اعلام نمایند.

بهرام‌نیا با اشاره به مولدسازی اموال مازاد به عنوان قانون گفت: اعتبارات حاصل شده از محل مولدسازی اموال مازاد، صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود، بنابراین باید در این حوزه بیشتر کار شود.

استاندار ایلام با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش محصولات استان گفت: باید بر تکمیل زنجیره ارزش راهبردی دام و طیور متمرکز شویم و بیش از گذشته در این حوزه کار کنیم.

وی  از کسب رتبه‌ی نخست کاهش ضریب جینی کشور«بیشترین کاهش فاصله طبقاتی» مناطق روستایی و قرار گرفتن استان ایلام دومین استان برتر کشور از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری خبر داد و گفت: بر اساس اعلام وزارت کشور استان‌های ایلام، قزوین و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۷، ۱۳ و ۱۱ درصد کاهش ضریب جینی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشترین کاهش فاصله‌ی طبقاتی در مناطق روستایی را کسب و از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری نیز پس از استان کرمان رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داد.

استاندار ایلام با تأکید بر حضور مدیران و رایزنی برای جذب اعتبارات در مرکز گفت: با عنایت به اینکه ۸۵ درصد اعتبارت متمرکز در مرکز است، نیاز است مدیران رایزنی‌های خود را برای جذب اعتبارات متمرکز جهت تکمیل پروژه‌های خود افرایش دهند.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به لطف شما کارگزاران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد که در سال جدید نیز با همه توان برای ثبت اشتغال باید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده است و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری، گفت: گردشگری، کشاورزی و صنعت نفت و گاز پیشران استان هستند.

تصویب برش برنامه عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ برای استان ایلام در راستای اجرایی نمودن بند ۲- ۲ تصویب‌نامه هیئت وزیران و گزارش آخرین وضعیت مولدسازی دستگاه‌های اجرایی استانداری ایلام و اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان از جمله دستور کارهای نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.

انتهای پیام

نظر شما