شناسهٔ خبر: 66721248 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر فرمانده کل انتظامی ایران به مالزی

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وزیر کشور مالزی دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کوالالامپور، رئیس پلیس کشورمان که در راس هیاتی وارد به کوالالامپور مورد استقبال سفیر کشورمان قرار گرفت و با هدف رایزنی در حوزه‌های مختلف امنیتی با وزیر کشور مالزی دیدار و گفتگو کرد.

سردار سرتیپ رادان در این دیدار با اشاره به هدف مهم بسط و توسعه دیپلماسی انتظامی و تقویت و تحکیم همکاری‌های پلیسی تهران - کوالالامپور، حمایت‌های بین المللی مالزی را از مواضع جمهوری اسلامی ایران ستود.

رئیس فراجا به منظور همکاری‌های مشترک دو جانبه در حوزه‌های مختلف، به ویژه سرعت در استرداد مجرمان، مبارزه با جرائم سایبری، مواد مخدر و جرائم فرامرزی اعلام آمادگی کرد.

سیف الدین اسماعیل، وزیر کشور مالزی نیز با استقبال گرم از فرمانده کل انتظامی کشورمان تصریح کرد: مالزی در حوزه آموزشی آماده دریافت تجربیات پلیس ایران، به ویژه در زمینه علوم و فنون نظامی است.

همچنین دو طرف بر پیشگیری از جرائم سازمان یافته، سایبری، مواد مخدر و مبارزه با تروریسم در چارچوب تفاهم نامه همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

سردار سرتیپ رادان به عنوان میهمان ویژه، مورد استقبال صمیمانه رئیس دانشکده افسری مالزی قرار گرفت.

برگزاری مراسم رسمی این دانشکده در پی دعوت از رئیس پلیس ایران برای سان دیدن از یگان تشریفات، مورد توجه رسانه‌های مالزی نیز قرار گرفت.

بازدید از کلاس‌های آموزشی، تماشای اجرای نمادین سرقت و برخورد به هنگام پلیس در مرکز شبیه سازی ماموریت‌ها، نشست تخصصی گفتگو محور با مقامات پلیس، بازدید از مرکز آموزش تیراندازی و دعوت از میهمان برای رقابت دوستانه با میزبان و در نهایت برانگیختن تحسین حاضران در پی تیراندازی ماهرانه رئیس پلیس ایران از دیگر برنامه‌های سرار رادان در دانشکده افسری مالزی بود.

سفیر کشورمان نیز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اهمیت سفر فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مالزی، این سفر را مقدمه گشودن درب جدیدی به روی روابط دو کشور توصیف کرد.

ولی الله محمدی نصرآبادی با بیان اینکه دو طرف بر تهیه و امضاء سند یادداشت تفاهم همکاری مشترک تاکید کردند؛ افزود: دعوت سردار رادان از وزیر کشور و رئیس پلیس مالزی، برای سفر به تهران به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پلیس کشورمان، مورد استقبال طرف مالزیایی قرار گرفت.

همچنین امضاء تفاهم نامه همکاری‌های جامع اقتصادی میان ایران و ویتنام و دیدار و گفتگو با نخست وزیر این کشور، قبل از سفر به مالزی، مهمترین دستاورد سفر دو روزه سردار رادان به این کشور بود.

رئیس پلیس کشورمان و هیات همراه با پایان برنامه‌های سفر، پوتراجایا، پایتخت سیاسی - اداری مالزی را به مقصد تهران، ترک کردند.

<div id="video-display-embed-code_11126278"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237413/11126278?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما