شناسهٔ خبر: 66720250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکاپوی بایدن برای جلب آرای سیاه‌پوستان آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود برای جلب آرای سیاه‌پوستان کشور گفت: تاریخ سیاه‌پوستان، تاریخ آمریکاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بازدید از موزه ملی تاریخ و فرهنگ سیاه پوستان آمریکا در جنوب واشنگتن، در جمع هوادارانش گفت تاریخ سیاه پوستان، تاریخ آمریکاست.

بایدن در این سخنرانی با اشاره به اینکه ما وقتی که در کنار هم چیزی را یاد می گیریم، بهتر می آموزیم، افزود: نگاه کنید، ترامپ هر زمان که فرصتی به دست آورده، به سیاه پوستان آسیب رسانده است. نرخ بیکاری و نداشتن بیمه در بین سیاه پوستان، در دوران ریاست جمهوری ترامپ افزایش یافت. طرح های مالیاتی ترامپ باعث افزایش تبعیض شد. آنها در مقابله با کووید 19 عملکرد بدی داشتند و باعث مرگ افراد سیاه پوست شدند و بسیاری از صنایع متعلق به سیاه پوستان تعطیل شد.

این در حالی است که نظرسنجی جدید رویترز-ایپسوس نشان می دهد که از زمان آغاز جنگ بین مقاومت و اسرائیل در غزه و موضع بایدن در قبال این جنگ، دموکرات ها دچار دودستگی عمیقی شده اند.

همچنین نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سی ینا که در اوایل این هفته انجام شد نشان می دهد دونالد ترامپ تاکنون موفق به جلب آرای 20 درصد سیاه پوستان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 شده است، نشانه ای از تهاجم به دسته ای از رای دهندگان که پیشتر به طور عمومی و فراگیر به دموکرات ها رای می دادند.

این در حالی است که بایدن اخیرا گام هایی را برای جلب آرای سیاه پوستان برداشته است از جمله افزایش دسترسی سیاه پوستان به خدمات بیمه ای. بایدن همچنین بهره وری های اقتصادی را برای آنان افزایش داده که منجر به کاهش نرخ بیکاری در بین سیاه پوستان و افزایش اعتبار مالیاتی کودکان سیاه پوست شده که به کاهش 50 درصدی نرخ فقر برای کودکان سیاه پوست در سال 2021 کمک کرده است.

همچنین نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که در انتخابات 5 نوامبر که احتمالا رقابت بسیار نزدیکی بین بایدن و ترامپ است، ایجاد مشارکت در بین سیاه پوستان آمریکا که جمعیت قابل توجهی را در ایالت های کلیدی از جمله جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا تشکیل می دهند، جنبه مهمی از مسیر بایدن برای پیروزی است.

علاوه بر این در جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور مستقر این کشور در پنج ایالت کلیدی از شش ایالت کلیدی با اندکی اختلاف پایین‌تر از رقیبش از حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» قرار دارد.

ترامپ در ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا، ویسکانسین، نوادا و جورجیا عملکرد بهتری نسبت به رقیب دموکرات خود کسب کرده است. همچنین وضعیت ترامپ در میان قشر جوان و رأی‌دهندگان رنگین‌پوست نسبت به سال 2020 بهتر شده است.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگهداری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود.  

انتهای پیام/            

 

نظر شما