شناسهٔ خبر: 66720160 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در دانشگاه مازندران :

۵۰۰ خوابگاه متاهلی در دو سال گذشته احداث شد

معاون وزیر علوم با ارایه گزارشی از روند ساخت خوابگاه متاهلی در سال‌های پس از انقلاب در دانشگاه‌ها، از ساخت بیش از ۵۰۰ خوابگاه متاهلی در طول دو سال گذشته در کشور خبرداد و افزود: برنامه‌ریزی احداث بیش از ۳۲۰۰ خوابگاه برای دانشجویان متاهل تا پایان سال ۱۴۰۴ در دستور کار وزارت علوم قرار دارد که باید با همت همه دانشگاه‎ها و حمایت مسوولان مختلف به سرانجام برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، هم‌زمان با سفر استانی، سیدابراهیم رییسی رییس‌جمهور  اسلامی ایران به استان مازندران، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه مازندران با جمعی از نخبگان دانشگاهی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که در روز پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، پس از شنیدن سخنان حاضران در این نشست، با اشاره به تخصیص مبلغ 230 میلیارد تومان اعتبار به حوزه آموزش عالی استان در سفر اول هیات دولت به استان گفت: در سفر دوم علی‌رغم تاکید بر عدم تخصیص اعتبار و لزوم پیگیری عملکرد تخصیص قبلی، با پیگیری‌های انجام‌شده، مبلغ 308 میلیارد تومان دیگر به حوزه آموزش عالی در استان اختصاص یافت.

 خطیبی با تاکید بر لزوم هزینه اعتبارات در محل تعیین‌شده، اظهار داشت: دانشگاه‎ها باید در زمینه نوع هزینه‌کرد اعتبارات در حوزه‌های مختلف پاسخگو بوده و معاونت‌های مربوطه نیز پیگیر مطالبات مربوط به حوزه خود باشند.

معاون وزیر علوم با ارایه گزارشی از روند ساخت خوابگاه متاهلی در سال‌های پس از انقلاب در دانشگاه‌ها، از ساخت بیش از 500 خوابگاه متاهلی در طول دو سال گذشته در کشور خبرداد و افزود: برنامه‌ریزی احداث بیش از 3200 خوابگاه برای دانشجویان متاهل تا پایان سال 1404 در دستور کار وزارت علوم قرار دارد که باید با همت همه دانشگاه‎ها و حمایت مسوولان مختلف به سرانجام برسد.

 خطیبی انجام برخی از امور در راستای مطالبات رفاهی کارکنان را منوط به دریافت مجوز قانونی از شورای حقوق و دستمزد دانست و با اشاره به اقدامات وزارت علوم در خصوص اخذ مجوزها، حمایت همه‌جانبه مسوولان مختلف به‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس در این مسیر را خواستار شد.

  معاون وزیر علوم در پایان، گزارشی از تخصیص اعتبار در حوزه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی ارایه کرد و اظهار امیدواری کرد که با همت همه اقشار دانشگاهی، شاهد توسعه روزافزون آموزش عالی و اعتلای ایران اسلامی باشیم.

حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهت‌دهی علم و عالمان در استفاده صحیح از علوم، استفاده ناصحیح از علم را برای جامعه بشری خطرناک دانست و افزود: اگر علوم مختلف در اختیار عالمان باایمان و متعهد قرار بگیرد، هیچ‌گاه شاهد این اتفاقات در جهان نخواهیم بود.

 علی‌نژاد با اشاره به اولویت‌های وزارت علوم در دولت سیزدهم گفت: تفویت مرجعیت علمی، رشد دیپلماسی عمومی و گسترش تعاملات علمی با کشورهای مختلف از مهم‌ترین اقدامات این حوزه است که به‌خوبی توسط دانشگاه مازندران در حال اجرا است.

  رییس دانشگاه مازندران با ارایه گزارشی از تاریخچه دانشگاه مازندران و فراز و نشیب‌های آن در طول زمان به‌ویژه تفکیک و جداسازی بسیاری از دانشکده‌های تابعه و تبدیل آن به دانشگاه، به بیان دست‌آوردها و افتخارات دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی پرداخت و اظهار داشت: رشد و تعالی آموزش عالی استان و منطقه و جایگاه کنونی دانشکده دیروز‌ و دانشگاه امروز، بیان‌گر این است که دانشگاه مازندران، نقش مادری و جامعیت خود را به درستی انجام داده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رحیمیان رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز در این نشست با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران پس از طی حوادث مختلف و فراز و نشیب بسیار در آستانه صعود به قله قرار دارد، گفت: نقش دانشگاه‌های کشور در این زمینه بسیار مهم و حیاتی است.

   حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رسیدن به تمدن نوین اسلامی و تحقق سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها از بزرگ‌ترین دغدغه‌های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است و علی‌رغم اقدامات انجام‌شده در دانشگاه‌ها، در بسیاری از موارد دچار کم‌کاری هستیم.

  رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با تاکید بر این‌که راهبردهای اساسی سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید با جدیت بیشتری دنبال شود، از همه سازمان‌ها به‌ویژه آموزش عالی استان خواست تا این مطلب را مدنظر قرار دهند.

   علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه آموزش عالی، از پیگیری نمایندگان استان در تحقق اهداف جامعه دانشگاهی مازندران خبر داد و گفت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سازمان‌های مربوطه، بسیاری از مطالبات دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف به نتیجه رسیده یا در حال انجام است.

 باقرزاده با تاکید بر لزوم تامین معیشت اقشار مختلف جامعه و توجه به اوضاع اقتصادی مردم به‌ویژه نخبگان و دانشگاهیان در راستای تربیت نیروهای کارآمد، خواستار پیگیری وصول مطالبات قانونی این بخش از جامعه در راستای برقراری رفاه و رفع دغدغه ایشان شد.

 در ادامه این نشست، روسای دانشگاه‌های استان، برخی از معاونان دانشگاه مازندران و هم‌چنین جمعی از دانشمندان و نخبگان دانشگاهی به بیان مطالبات و پیشنهادات خود پرداختند.

 یادآور می‌شود: حضور در یادمان شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از پردیس و پروژه‌های عمرانی دانشگاه و بازدید از پروژه بوستان فرهنگ و هنر در سازمان مرکزی از دیگر برنامه‌های حضور دکتر خطیبی در دانشگاه مازندران بود.

 

نظر شما