شناسهٔ خبر: 66719952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمادگی منطقه آزاد چابهار برای بیمه کردن ۳۴ روستا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان برای بیمه کردن ۳۴ روستا با صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور تفاهم کرده تا ساز و کار ویژه‌ای را بر رفع نگرانی‌ها و تجارب تلخ گذشته، تعریف کنیم تا بتوان خدمات بهتر و مطلوب‌تری را به مردم ارائه داد.

صاحب‌خبر -

حمیرا ریگی امروز شنبه در دیدار با رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور که با هدف ارزیابی خسارات وارده طی سیل اخیر در شهرستان‌های جنوب استان و تسهیل در روند پرداخت خسارت ناشی از سیل توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور و آشنایی دهیاران و شوراهای اسلامی محدوده منطقه آزاد چابهار با وظایف این صندوق کشوری و چگونگی تعامل با آن برگزار شد، اظهارکرد: منطقه آزاد چابهار نیز برای مجموعه روستاها و محدوده اراضی منطقه آزاد این آمادگی را دارد که با صندوق وارد تفاهم شده و ساز و کار ویژه‌ای را بر رفع نگرانی‌ها و تجارب تلخ گذشته، تعریف کنیم تا بتوان خدمات بهتر و مطلوب‌تری را به مردم ارائه داد و این آمادگی را داریم برای مجموعه ۳۴ روستا و محدوده ۸۲ هزار هکتار اراضی و شهر چابهار، هم در حوزه بیمه پایه و هم بیمه تکمیلی اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به ساختارمند بودن صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان افزود: مردم با توجه به خسارات متحمل شده ناشی از سیل‌های قبل و تجارب تلخ گذشته، همفکری و همکاری لازم را با صندوق خواهند داشت تا تجربیات گذشته دیگر تکرار نشود.

رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان نیز در این نشست گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان براساس قانون از سه رکن تشکیل شده و از سال ۱۳۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

مهدی اسماعیلی گفت: حداکثر سقف پرداخت صندوق به خسارت‌دیدگان تا پایان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بوده که خسارات پس از ارزیابی و تأیید به صورت مستقیم و در کوتاهترین زمان به حساب صاحبان منازل خسارت دیده واریز می‌شود.

مشیرالحق عابدی مدیرکل بیمه‌گری و مخاطرات ساختمان صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور، احمدوند معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، راحتی معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان سیستان و بلوچستان رئیس هیأت عامل این صندوق را در این سفر همراهی می‌کردند.

در این نشست مشترک که در ساختمان اداری منطقه آزاد چابهار تشکیل شد عبدالحکیم آصفی معاون عمرانی و زیربنایی، مسیح جوادپور معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و سعید ریگی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و خدابخش پرور رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و رؤسای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای محدوده منطقه آزاد نیز حضور داشتند در خصوص خسارات وارده به زیرساخت‌ها، منازل مسکونی و راه‌های مواصلاتی و مسیرهای ارتباطی گزارش‌هایی ارائه کردند.

این هیأت در این سفر از تعدادی از روستاهای بخش مرکزی چابهار و روستاهای شهرستان چابهار که در سیل اخیر دچار خسارت شده بودند، بازدید کردند.

انتهای پیام

نظر شما