شناسهٔ خبر: 66719730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعهد ژنرال برهان به مسلح کردن مردم ایالت الجزیره سودان

رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان متعهد شد به درخواست ساکنان ایالت الجزیره برای مسلح شدن فورا پاسخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای واکنش سریع اواخر سال گذشته میلادی ایالت الجزیره واقع در مرکز سودان را به تصرف خود در آوردند و فقط شهر مناقل تحت سیطره این نیروها قرار نگرفت که بعدها توسط شورای حاکمیتی به عنوان مرکز ایالت الجزیره انتخاب شد.

یک هیئت از کمیته عالی مقاومت مردمی از ایالت الجزیره به بندر پورتسودان رفت و با « عبدالفتاح برهان » رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش دیدار و درباره جدیدترین تحولات نبرد در ایالت الجزیره و سایر مناطق سودان با وی گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه شورای حاکمیتی سودان، در این دیدار ژنرال برهان متعهد شد به درخواست مسلح شدن ساکنان ایالت الجریره فورا پاسخ دهد و تمام  امکانات و تجهیزات لازم در نبرد علیه نیروهای واکنش سریع را در اختیار کمیته عالی مقاومت مردمی ایالت الجزیره قرار دهد تا این ایالت از حضور نیروهای واکنش سریع پاکسازی شود.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، «عبدالله شامی» رئیس کمیته عالی مقاومت مردمی ایالت الجزیره گفت: این کمیته فهرستی از نیازهای خود را به ژنرال عبدالفتاح برهان ارائه کرد که مهم ترین آنها، مسلح کردن مردم، حمایت از جنبش‌ها و بازگشت کهنه سربازان به خدمت بود.

نیروهای واکنش سریع با تصرف ایالت الجزیره جنایات وحشتناکی علیه غیرنظامیان مرتکب شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به قتل، آدم ربایی، ارعاب و خشونت جنسی ، غارت اموال و محصولات کشاروزی و اثاثیه منزل اشاره کرد.

سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای حامی حقوق بشر بارها ارتش و نیروهای واکنش سریع را به ارتکاب جرایم علیه غیرنظامیان سودانی متهم کرده‌اند اما هرکدام دیگری را به ارتکاب جرایم مزبور متهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما