شناسهٔ خبر: 66719067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

به مناسبت هفته ملی جمعیت برگزار شد،

برگزاری کارگاه جوانی جمعیت-سلامت خانواده در مرکز 2 همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 همدان به مناسبت هفته ملی جمعیت اقدام به برگزاری کارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده با همکاری خانه قرآن پایگاه حضرت رسول (ص) و مرکز بهداشت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان،  30 اردیبهشت ماه سالروز ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری بوده که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی جمعیت نامگذاری شده است و در سال جاری هفته ملی جمعیت از شنبه 29 اردیبهشت تا جمعه 4 خرداد با شعار «سهم من در جوانی ایران» از سوی مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با هدف تقویت هویت و کرامت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده،  ترویج ازدواج به هنگام، آسان و پایدار و..اعلام شده است.

مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در راستای سیاست‌های ابلاغی جوانی جمعیت و فرزندآوری کارگاه‌ها، کلاس‌های روانشناسی و اردوهای مادر و فرزندی و... در طول سال با حضور والدین و متخصصان این حوزه برگزار می‌کنند.

مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 همدان با توجه به رویکرد مخاطب‌محوری و مرکز محوری کانون در طول هفته با ایجاد بستر مناسب برای حضور مادران، کودکان و نوجوانان با همکاری حلقه‌های میانی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مادران می‌کند.

در هفته ملی جمعیت این مرکز با هدف آشنایی خانواده‌ها با اهمیت جوانی جمعیت، خلاصی از تله‌ی کاهش جمعیتی و جوان سازی جمعیت ایران با همکاری حلقه‌های میانی خانه قرآن، پایگاه حضرت رسول(ص) کارگاه جوانی جمعیت را برگزار کرد که در این برنامه ۲۵ نفر از مادران اعضای کانون حضور داشتند.

کارشناس جوانی جمعیت و دانش پژوه طب ایرانی و اسلامی در این کارگاه اظهار کرد: افزایش جمعیت هر کشور سرمایه و ثروت آن کشور است و نیروی جوان در هر کشوری باعث ایجاد قدرت و تولید علم می‌شود.

برگزاری کارگاه جوانی جمعیت-سلامت خانواده در مرکز 2 همدان

چهاردولی ادامه داد: کشور ی توانمند و قوی کشوری است که نیروی جوان و سرحال داشته باشد زیرا جوانی جمعیت نشانه  پویا و زنده بودن یک کشور است.

همچنین این مرکز اقدام به برگزاری کارگاه آموزش مراقبت از سلامت خانواده با هدف آشنایی بیشتر خانواده با اهمیت سلامت خانواده با حضور کارشناس مرکز بهداشت کرد.

در این کارگاه لزوم انجام مراقبت‌های روتین نوزادان و کودکان، انجام مراقبت‌های جوانان، میانسالان و سالمندان، انجام مراقبت‌های بیماران فشارخون و دیابت، انجام تست قندخون رایگان ماهانه برای بیماران دیابتی و پره دیابت، خدمات اورژانس روانشناسی و اورژانش اجتماعی‌ به مادران آموزش داده شد.

سپس کارشناس بهداشت به مادران اعلام کرد که  کنترل و ارائه این خدمات در مرکز بهداشت انجام می‌ گیرد و مادران با رعایت این موارد می‌توانند سلامت تمام افراد خانواده را کنترل کنند.

این مرکز با ایجاد بستری برای بازی کودکان، خوانش کتاب و قصه‌گویی، آموزش کاردستی و... شرایط را برای شرکت مادران در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مرکز فراهم می‌کند.

برگزاری کارگاه جوانی جمعیت-سلامت خانواده در مرکز 2 همدان

نظر شما