شناسهٔ خبر: 66718776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

دانشگاه مازندران در صدر دانشگاه‌های علوم پزشکی است

«باقری فرد» گفت: دانشگاه مازندران یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه آموزش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «ابوالفضل باقری فرد» معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز در نشست هیأت علمی دانشگاه مازندران، این دانشگاه را یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه آموزش برشمرد و با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن دانشگاه است، اظهار داشت: دانشگاه با آموزش دانشگاه می‌ماند.

وی مهمترین رکن آموزش را استاد دانست و افزود: حضور اساتید باعث شده پزشکی کشور ما در دنیا و منطقه سرآمد باشد، وظیفه ما حفظ و تکریم اساتید این سرمایه‌های جبران‌ناپذیر کشور است.

این مسئول با اعلام اینکه اولویت عمده اعتبارات وزارت بهداشت باید اولویت آموزشی باشد، از اعطای مجوز دانشکده طب سنتی به مازندران، رزیدنتی پوست و سه رشته فلوشیپ و برنامه برای صدور مجوز دانشکده توانبخشی خبر داد و گفت: مهم‌ترین هدف آموزش ایجاد انگیزه است.

باقری فرد با بیان اینکه استاد ناراضی نمی‌تواند دانشجوی راضی تربیت کند، ادامه داد: متأسفانه در بخش امور رفاهی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تاکنون هیچ کاری صورت نگرفته است و یک کارت متحدالشکل وزارتخانه نداریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه درخصوص امور رفاهی دیگر نباید اعلام بلکه باید اقدام کرد، گفت: بحث تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی و کارمندان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شد، اما در حال حاضر قانونی داریم که این میسر شد.

این مسئول همچنین با بیان اینکه ماندگاری اعضای هیأت علمی برای ما بسیار مهم است، عنوان کرد: در طی سال‌های گذشته شاهد خروج اعضای هیأت علمی بودیم که علتش گذاشتن سقف دریافتی‌ها بوده است که خوشبختانه اخیراً سقف برداشته شد و درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

باقری فرد با بیان اینکه پلکان تغییر کرده و مالیات از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد رسیده که مشوقی برای اعضای هیأت‌های علمی است، تصریح کرد: بدون تعارف یکی از مهمترین انگیزه‌ها نظام پرداخت است و از امسال کار جراحی در دولتی و خصوصی و ویزیت دولتی و خصوصی تقریباً یکی شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حقوق دستیار متعهد از دو میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان خواهد رسید و سقف کارانه نیز برداشته خواهد داشت، عنوان کرد: همچنین تمهیداتی برای برخی از رشته‌های محروم داریم و دریافتی بیهوشی‌ها و طب اورژانس حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش درآمد دستیار در کنار تخصیص بورس در برنامه قرار دارد، رشته‌های مورد دانشگاه هر استان با هم متفاوت است و گوشه‌ای از مشکلات انباشته را کم می‌کند.

باقری فرد به وجود ۱۰۰ هزار اعضای هیأت علمی در کشور اشاره و عنوان کرد: امسال ۱۰۰ نفر جوان مستقیم از کارورزی وارد سه رشته بیهوشی، عفونی و طب اورژانس شدند و برای سلامت روان دستیاران مشاوره روانشناسی در دانشگاه را اجباری کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما