شناسهٔ خبر: 66718450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«انگور یاقوتی» کرمانشاه روانه بازار شد

زهرا مرادی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رحمان فیض‌قربانی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات انگور یاقوتی استان کرمانشاه را ۳۳۴۷ هکتار اعلام کرد و افزود: ۳۲۲۲ هکتار از باغات انگور یاقوتی استان بارور بوده و بقیه نهال هستند و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

فیض‌قربانی با بیان اینکه امسال با توجه به بارندگی‌های خوب رخ داده و نیز رسیدگی به موقع کشاورزان به تاکستان‌ها در قالب اجرای طرح‌های تغذیه‌ای و هرس به موقع شاهد افزایش تولید تاکستان‌های انگور یاقوتی استان خواهیم بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تن انگور یاقوتی در استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۳۹ هزار تن انگور یاقوتی در تاکستان‌های استان تولید شده بود.

 وی با بیان اینکه انگور یاقوتی تاکستان‌های استان کرمانشاه جزو اولین نوبرانه‌های انگور در کشور است، گفت: بخش زیادی از نوبرانه این تاکستان‌ها که برداشت آن از امروز(۲۹ اردیبهشت) شروع شده، روانه بازار تهران خواهد شد و مابقی نیز در داخل استان عرضه می شود.

 فیض قربانی با بیان اینکه انگور یاقوتی خاص شهرستان‌های گرمسیر استان شامل سه شهرستان قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب است، گفت: دیگر مناطق استان هم تا حدودی تاکستان انگور یاقوتی دارند.

وی افزود: برداشت انگور یاقوتی در تاکستانهای استان تا ۲۰ خرداد ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام

نظر شما