شناسهٔ خبر: 66718350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه سلطانیه:

گسترش تشیع از برکات حضور امام رضا (ع) در ایران است

زهرا فتحی

امام جمعه سلطانیه هجرت امام رضا (ع) به ایران را جزو تاریخ پرافتخار کشور دانست و گفت: گسترش تشیع و آغاز شبکه‌سازی عظیم شیعیان از برکات حضور امام رضا (ع) در ایران است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: آن حضرت مظهر رحمت الهی است و به برکت امام رئوف، رحمت الهی در سریع‌ترین زمان شامل حال بندگان می‌شود.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) با وجود اینکه مظهر رحمت الهی است، همواره در برابر دشمنان و مستکبران غضبناک و یک مبارز بود، گفت: با اینکه از شمشیر هارون عباسی خون می‌چکید، امام (ع) در برابر خلفای عباسی ایستاد و حتی از ولایتعهدیعلیه خلفای عباسی استفاده کرد و با تدابیر حکیمانه، نقشه‌های خطرناک مأمون را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه انبیای الهی و ائمه معصومین (ع) به‌خاطر هدایت انسان‌ها به خوشبختی دنیوی و اخروی، بزرگترین خدمتگزاران مردم بودند و امام رضا (ع) در تحقق زندگی کریمانه و حیات طیبه خدمات ارزنده‌ای داشته‌ است، افزود: فرهنگ اهل‌ بیت زندگی کریمانه و حیات طیبه است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه القای شبهه و جنگ ادراکی از ترفندهای همیشگی و بسیار پیچیده دشمنان بوده است و در زمان حضرت امام رضا (ع) نیز این موضوع جریان داشت، اظهار کرد: امام رضا (ع) در راستای تحقق حیات طیبه با شبهات مقابله می‌کرد و به آنها پاسخ می‌داد.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به روایتی از حضرت پیامبر اکرم (ص) که فرمود، هر کسی دوست دارد خدا را خندان و خوشحال ملاقات کند باید ولایت امام رضا (ع) را داشته باشد، گفت: رمز و راز شادی در قیامت اعتقاد به ولایت ائمه معصومین و بهره‌مندی از ولایت حضرت امام رضا (ع) است.

انتهای پیام

نظر شما