شناسهٔ خبر: 66716590 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزارت راه و شهرسازی، دستگاه برگزیده اجرا کننده قانون جوانی جمعیت

دبیر ستاد ملی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی را دستگاه برگزیده اجرا کننده قانون جوانی جمعیت عنوان و در عین حال از عقب ماندگی وزارت آموزش و پرورش از اجرای این قانون، گلایه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم شکیبا محبی تبار، دبیر ستاد ملی جمعیت و رئیس جایزه ملی جوانی جمعیت در گفتگو با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر درباره آخرین اقدامات دستگاه‌های دولتی برای اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: دستگاه‌های اجرایی اکنون به سطح مطلوبی از فعالیت هایشان رسیده اند، اما هنوز با سطح ایده آل، خیلی فاصله دارند.

به گفته دبیر ستاد ملی جمعیت، بر اساس ارزیابی هیئت داوران جایزه ملی جوانی جمعیت، امسال وزارت راه و شهرسازی، دستگاه برگزیده اجرا کننده قانون جوانی جمعیت شناخته شده و پس از آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل عملکرد نسبتاً مطلوب، در جایگاه دوم قرار دارد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های هیئت داوران، نرخ باروری در استان کرمان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته و بر همین اساس، استانداری کرمان سومین دستگاه اجرایی موفق در زمینه جوانی جمعیت شناخته شده است.

محبی تبار خاطرنشان کرد: اجرای بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و توزیع بسته‌های حمایتی تغذیه‌ای و بهداشتی به مادران دارای فرزند زیر ۵ سال در دهک یک تا پنج از جمله اقدامات دستگاه‌های اجرایی برتر در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت بوده است.

دبیر ستاد ملی جمعیت، وزارت آموزش و پرورش را یکی از دستگاه‌های مهم آموزشی و فرهنگی عقب مانده از اجرای قانون جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت: انتظار ما این است که وزیر آموزش و پرورش اهتمام جدی بر اجرای قانون، تکالیف و رسالت خودشان در زمینه قانون جوانی جمعیت داشته باشد.

وی افزود: تا به امروز حدود ۵۰ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شد و راه زیادی برای تحقق ۱۰۰ درصدی آن باقیمانده است.

<div id="video-display-embed-code_11125389"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4237182/11125389?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما