شناسهٔ خبر: 66714122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

برکناری ۱۰ مدیر نالایق استان مازندران و مدیر بحران شهرداری مشهد

عزل‌های بی‌تعارف گشت ارشاد مدیران

سید ابراهیم رئیسی و دور دوم سفر‌های استانی دولت سیزدهم، علاوه بر ۱۱۷ مصوبه‌ای که برای مردم استان ماز‌ندران در نظر گرفت، بار دیگر نشان داد موضوع گشت ارشاد مدیران، اقدام و تصمیمی است که دولت مردمی در جریان ارائه خدمت به مردم از آن غافل نیست و در صورت لزوم، قاطعانه به آن عمل می‌کند.

صاحب‌خبر -

دولت در دور تازه سفر خود به مازندران توجه ویژه‌ای به اجرایی‌سازی بحث مولدسازی در استان مازندران با توجه به ارزش زمین‌های این منطقه داشته و محور اصلی سفر خودراحول شرکت در جشن احیای واحد‌های تولیدی راکد و حضور در نشست شورای اداری استان قرارداده است. بهره‌برداری ازطرح‌های جدیدنهضت ملی مسکن درمازندران وتکمیل عملیات اجرایی بیمارستان تنکابن و بهره‌برداری بالغ بر ۱۰۰۰تخت بیمارستانی نیز از دیگر اقدامات مهم اجرایی رئیس دولت در سفر اخیرش به مازندران محسوب می‌شود. 
 
گشت ارشاد و عزل ۱۰ مدیر
تامل‌برانگیز‌ترین اقدام دولت در دومین سفر خود به استان مازندران، تصمیم بر خروج ۱۰ مدیر از کادر خدمت‌رسانی به مردم است. براساس اعلام محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از آنجا که ارزیابی عملکرد مدیران یکی از برنامه‌های مد نظر در سفر‌های استانی است، با انجام بررسی‌هایی از مسیر‌های مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های نظارتی ریاست جمهوری و مشورت با استاندار، پیشنهاد عزل دست‌کم ۱۰ مدیر استانی و جایگزینی آن‌ها با مدیران تازه‌نفس به رئیس‌جمهوری داده شده است.

تصمیمی تامل‌برانگیز که مجددا عبارت «گشت ارشاد مدیران» را به ذهن متبادر می‌کند و نشان می‌دهد گویا عزم دولت برای خدمت‌رسانی به مردم جدی است؛ ولو این‌که این عزم به عزل‌۱۰ مدیر استانی بینجامد. موضوعی که سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره آن اعلام کرده که گشت ارشاد مدیران وظیفه ارزیابی و تشخیص نسبت مدیران با خدمت به مردم را به عهده دارد و در سفر‌های استانی یکی از بخش‌های فعال و اثربخش است. گشت ارشاد مدیران بنا به خواست مردم و وعده دولت، مصمم است و در سفر مازندران نیز حداقل ۱۰ مدیر را تاکنون در دستور برکناری قرار داده است. 

تخصیص ۴۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های مازندران
رئیس‌جمهور در جریان این سفر و در دیدار مردم غرب مازندران در مصلای نوشهر با تاکید بر این‌که باید شهر و روستای ما توسعه پیدا کند، ادامه داد: خوشبختانه گام‌هایی برای توسعه بندر نوشهر برداشته شده است.

رئیس‌جمهور با عنوان این‌که ۳۰۰۰ میلیارد تومان در دور اول سفر برای جاده‌های مواصلاتی استان اعتبار در نظر گرفته شده بود، گفت: در این سفر نیز ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که مشکل زیست محیطی سبب قفل شدن شهرک صنعتی در نوشهر شده بود، ادامه داد: مردم از دهه ۷۰ منتظر بودند این مسأله حل شود و اکنون قفل شهرک صنعتی که می‌تواند واحد‌های صنعتی زیادی را فعال کند، باز شده است و سبب فعال شدن حداقل ۱۰۰۰ شغل در نوشهر می‌شود. رئیس‌جمهور به رفع موانع تولید و فعال کردن واحد‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: غرب مازندران می‌تواند به قطب صنعتی نیز تبدیل شود و برای توسعه اقتصاد دریا‌محور نیز کار‌های جدیدی در منطقه انجام می‌شود. 

بررسی ایجاد استان جدید
رئیسی با بیان این‌که دغدغه مردم، دغدغه ما و رنج، شادی و نشاط آنان نیز رنج و شادی ماست، با اشاره به پلاکارد‌هایی مبنی بر ایجاد استان جدید در دست شماری از مردم در مراسم گفت: این مسأله مدت‌ها مورد بحث است و ابعاد قضیه را در دولت بررسی می‌کنیم.

وی‌گفت: حضور مردم و ایستادگی آنان پشتوانه‌ای برای مردم مظلوم عالم از‌جمله غزه و فلسطین است، زیرا خروش آن‌ها پشتوانه‌ای برای همه ملت‌ها از‌جمله مردم غزه و فلسطین است و به برکت مقاومت مردم فلسطین، هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و اسرائیل باشیم. همچنین درجریان این سفر نشست پیگیری موضوع‌های ویژه استان مازندران از‌جمله «رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج»، «مولدسازی پلاژ‌های دولتی»، «توسعه زیرساخت‌های بنادر استان»، «کالا‌های رسوبی در گمرکات» و «مسائل تالاب میانکاله» با حضور رئیس‌جمهور در محل استانداری برگزارشد.

در این نشست ابتدا موضوع تقویت و حمایت از برنج‌کاران مازندرانی و رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی در تولید برنج مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر جهاد کشاورزی در گزارشی از میزان تولید برنج و میزان نیاز سالانه برنج کشور، از تدوین طرحی جامع برای خودکفایی در تولید برنج خبر‌داد.

نظر شما