شناسهٔ خبر: 66714112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زمین ۷۰ هزار متقاضی جوانی جمعیت تامین شده است

وزیر راه و شهرسازی از تامین و واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت برای ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط در کشور در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهرداد بذرپاش  وزیر راه و شهرسازی در جشن بزرگ زیر سایه خورشید و قرعه‌کشی اعطای ۵۰۰۸ زمین جوانی جمعیت در استان یزد، اظهار کرد: این دولت شأنی جز خدمت‌گذاری به مردم برای خود قائل نیست و در برابر برخی رفتار‌های نامناسب، رعایت اخلاق رضوی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بعد از این قانون و تأکیدات رهبری هشدار‌های لازم و بسیج همه امکانات انجام شد تا بحران جمعیتی کنترل شود، گفت: کشور ما به جوانان و نیروی کار نیاز دارد چرا که نباید کشور از این سرمایه تهی شوند.

بذرپاش ادامه داد: لازم است که همه موثرین، نخبگان و صاحب نظران جامعه که حرفشان در بین مردم نفوذ دارد، به این امر مهم تأکید کنند، اگر عزم ملی نشود آینده ایران دچار مشکل می‌شود و همه توان و ظرفیت مسئولین و دغدغه‌مندان باید مصروف در حل موانع طرح جوانی جمعیت شود.

وی با یادآوری اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۴ هزار متقاضی جوانی جمعیت که در سامانه ثبت نام و زمین مناسبی را دریافت کردند، گفت: در این خصوص منابع لازمی را که دولت در استان‌ها برای خدمات زیربنایی پای کار آورده، بسیار قابل توجه است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح جوانی جمعیت ۹۳۰۰ قطعه زمین در استان یزد تقدیم شده است و تاکنون تمامی متقاضیان حائز شرایط به روز شدند و امروز ویژه ۵۰۰۸ خانواده نیز قرعه‌کشی اعطای زمین انجام می‌شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه در عملیات آماده‌سازی زمین‌ها در استان یزد ۱۸ همت منابع مالی صرف شده است، افزود: بزرگترین طرح مولدسازی در خدمت طرح‌های بزرگ نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت است.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح نهضت ملی مسکن دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است، تصریح کرد: مقدار زمینی که تاکنون وارد میدان شده، ۱۰۰ هزار هکتار در شهر‌ها و روستا‌ها بوده و هزینه‌های بسیاری در امر عملیات آماده‌سازی، احداث بنا و … بوده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در ابتدای دولت رشد تولید مسکن و ساختمان منفی ۱۳ بود و در این دولت به مثبت ۴/۸ رسید، خوشبختانه مسکن شروع به چرخیدن کرده و حجم گسترده اشتغال در کشور داشته است.

بذرپاش ادامه داد: چرخش چرخ مسکن همراه با کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرصت خانه‌دار شدن و عرضه در بازار را بیشتر کرده و کنترل قیمت‌ها رخ خواهد داد، علاوه بر این رشد تولید ناخالص ملی در کشور به حرکت مسکن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه نیاز پیشرفت کشور این است که تولید مسکن سرعت داشته باشد، گفت: با توجه به این ضرورت همه ظرفیت‌های دولت و استانداران به میدان آمده است تا مداخله حداکثری شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: شبکه بانکی باید بدانند که قانون جوانی جمعیت در دستور کار دولت است، بانک‌ها باید کمک بیشتری به زنجیره تولید داشته باشند.

بذرپاش افزود: یکی از موضوعات ما تقویت کریدور شمالی و جنوبی است، موقعیت خاصی ایران دارد که باید حداکثر استفاده را از آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ترانزیت کالا در کشور رشد ۶۰ درصدی داشته و این ترانزیت به اندازه نفت در کشور تولید ثروت دارد، گفت: وضعیت ترانزیت در کشور این پیام را می‌دهد که کشور ما آرام، امن برای انتقال کالا از شمال به جنوب است و ظرفیت‌های دیگری را شکوفا می‌کند.

نظر شما