شناسهٔ خبر: 66713899 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ماجرای نخستین امضا در بارسلونا؛

اولین قرارداد «لیونل مسی» روی دستمال کاغذی به فروش رفت!

مهدی مرتضویان

نخستین قرارداد لیونل مسی که روی دستمال کاغذی امضا شده بود با رقم ۸۹۰ هزار یورو به فروش رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، لیونل مسی اسطوره فوتبال آرژانتین وقتی تنها ۱۳ سال سن داشت نخستین قرارداد حرفه ای خود را با باشگاه بارسلونا ثبت کرد اما ثبتی روی یک دستمال کاغذی!

خوان گاسپارت، رئیس وقت باشگاه بارسلونا در آن زمان کمترین حمایت را برای جذب مسی داشت اما وقتی خبر حضور او به باشگاه رئال مادرید مطرح شد روند دیگری در شروع ظهور یک ستاره در قلب کاتالان مطرح شد.

گاچیولی مدیر برنامه وقت مسی که به پدر و مادر مسی تضمین داده بود یکی از بهترین قراردادها را برای او منعقد خواهد کرد هنگامی که در سال دسامبر سال ۲۰۰۰ در حال تنیس بازی کردن با کارلوس رکساچ، مدیر فنی سابق بارسلونا بود درباره آینده مسی صحبت می‌کند و از او می‌خواهد هرچه زودتر با این بازیکن آرژانتینی قرارداد ببندد در غیر این صورت به تیم دیگری خواهد رفت. آنها نیز پس از همین بازی تنیس در ضیافت ناهار روی یک دستمال کاغذی قرارداد را امضا می‌کنند.

روی این دستمال که رکساچ شروع به نگارش آن می‌کند نوشته شده است: «در بارسلونا، در روز ۱۴ دسامبر ۲۰۰۰، آقایان دور هم جمع شده اند. مینگوئلا، کارلوس رکساچ و هوراسیو که مدیر فنی باشگاه بارسلونا است و با مسؤولیت او و با وجود مخالفت‌هایی در مورد جذب مسی، به توافقی در این رابطه دست پیدا کردیم.»

پس از مدت‌ها خبر رسید این دستمال با پیشنهاد مدیر برنامه‌های وقت مسی به فروش گذاشته خواهد شد که در نهایت روز گذشته یک مجموعه‌دار ‏فرانسوی-الجزایری‬ که گفته می‌شود به طور اتفاقی صاحب آن شده بوده است درحراجی بونهام ‏انگلیس به مبلغ ‬ ۸۹۰‬ هزار‬ یورو (‬ معادل‬ ۹۶۵ هزار دلار) به فروش می‌رسد اما هنوز نام صاحب دستمال مشخص نیست.

اولین قرارداد «لیونل مسی» روی دستمال کاغذی به فروش رفت!

نظر شما