شناسهٔ خبر: 66713359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

روایت خبرنگار BBC از تاکتیک جدید حزب‌الله لبنان | نکته جالب توجه در گزارش کوهنورد

خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی فارسی در گزارش خود تأکید کرد که برای اولین بار حزب‌الله با استفاده از پهپادهای حامل راکت، حمله‌ای هوایی علیه یکی از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی صورت داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی فارسی حملات موشکی اخیر حزب‌الله به اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را بی‌سابقه توصیف کرد. به گزارش نفیسه کوهنورد از بیروت، دست‌کم ۲۰۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی پرتاب شده است. کوهنورد در گزارش خود برای تلویزیون BBC فارسی تأکید کرد که برای اولین بار حزب‌الله با استفاده از پهپادهای حامل راکت، حمله‌ای هوایی علیه یکی از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی صورت داده است. به گفته کوهنورد، این حمله هوایی یک تاکتیک جدید (استفاده از پهپادهای تهاجمی حامل راکت‌های سنگین) برای حزب‌الله محسوب می‌شود. مطابق این گزارش، هر یک از این راکت‌ها ۵کیلوگرم وزن دارد که می‌تواند «حجم خرابی قابل‌ توجهی» را به وجود بیاورد.

نکته جالب توجه در گزارش کوهنورد برای بخش فارسی‌زبان BBC این بود که به گفته وی، کلیه این پهپادها توانسته‌اند سامانه‌های فعال گنبد آهنین در مرز مشترک لبنان و فلسطین اشغالی را پشت سر بگذارند و به عملیات علیه اهداف خود دست بزنند.

نظر شما