شناسهٔ خبر: 66712853 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی: برای ۷۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت در کشور زمین تامین شده است

وزیر راه و شهرسازی از تامین و واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت برای ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط در کشور در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهرداد بذرپاش، جمعه شب در آیین واگذاری زمین رایگان به ۵۰۰۸ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در قالب پویش خانواده رضوی در یزد، ضمن تبریک دهه کرامت با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت تا این لحظه به بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان یزد زمین واگذار شده است افزود: میزان منابع دولتی در این استان برای آماده سازی اراضی عدد قابل توجهی است که این مهم نشان از تلاش متولیان امر در استان و اهتمام ویژه آن‌ها دارد.

وی اظهار کرد: به تمام متقاضیان جوانی جمعیت واجد شرایط در استان یزد، زمین واگذار شده است.

وزیر راه و شهرسازی منابع مالی دولت برای آماده سازی واگذاری زمین در طرح یاد شده در استان را ۱۸۰ هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این عدد قابل توجهی است نشان توجه دولت سیزدهم به این موضوع است.

عزم جدی برای خروج از بحران جمعیتی

بذرپاش با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ویژه دولت پرداختن به موضوع جمعیت و جوانی جمعیت است افزود: کشور براساس یک سیاستگذاری اشتباه به سیاه‌چاله جمعیتی کشیده شده بود؛ اما در سال های اخیر قانون جوانی جمعیت توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد که نتایج مناسبی داشت.

وی اضافه کرد: موضوع جوانی جمعیت فارغ از تاکیدات قانونی و ادارای نیازمند عزم مجاهدانه ملی است و همه دستگاه ها ولو اینکه اگر تاکید قانونی بر آن نباشد، باید به میدان بیایند و همه دلسوزان، صاحبان تربیون، صاحبان قلم، موثرین و نخبگان در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

نظر شما