شناسهٔ خبر: 66712840 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پیشگیری از آرتروز زانو با دوچرخه سواری

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که در طول زندگی خود به طور منظم دوچرخه سواری می کنند کمتر در معرض ابتلا به آرتروز زانو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش هلث دی نیوز، محققان دریافتند دوچرخه سواران در مقایسه با افرادی که هرگز دوچرخه سواری نکرده اند، ۱۷ درصد کمتر به زانو درد و ۲۱ درصد کمتر در معرض علایم آرتریت زانو هستند.

نتایج نشان می‌دهد همچنین به نظر می‌رسد افرادی که در تمام عمر خود دوچرخه سواری کرده‌اند، نسبت به افرادی که فقط در یک دوره رکاب زده‌اند، کمتر در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو هستند.

دکتر «گریس لو»، محقق ارشد و دانشیار پزشکی در آلرژی و ایمونولوژی در هیوستون، گفت: «هر میزان افزایش در تعداد دوره‌های دوچرخه‌سواری منجر به کاهش احتمال گزارش درد زانو و تشخیص آرتریت زانو با علایم و اشعه ایکس می‌شود.»

پزشکان اغلب فعالیت بدنی منظم را برای جلوگیری از آرتروز زانو تشویق می‌کنند، اما برخی از ورزش‌ها نسبت به سایرین مؤثرتر هستند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۲۶۰۰ فرد ۴۵ تا ۷۹ ساله را که در مطالعه آرتریت زانو شرکت داشتند، تجزیه و تحلیل کردند. حدود نیمی از مردم گفتند که سابقه دوچرخه سواری مداوم دارند.

از شرکت‌کنندگان در مورد فعالیت‌های دوچرخه‌سواری شان در چهار دوره سنی زندگی‌شان پرسیده شد- ۱۲ تا ۱۸، ۱۹ تا ۳۴، ۳۵ تا ۴۹ و ۵۰ سال یا بیشتر. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل دوچرخه سواری در فضای باز یا دوچرخه سواری در یک چرخه ثابت داخل خانه باشد.

نکته مهم این مطالعه مشاهده‌ای این است که اگر افراد نگران درد زانو و آرتروز زانو در آینده باشند، دوچرخه‌سواری ممکن است به عنوان راهی برای جلوگیری از آن عمل کند و هر چه بیشتر در طول زندگی خود این کار را انجام دهند، احتمال سلامت بهتر زانو افزایش می‌یابد.

نظر شما