شناسهٔ خبر: 66712783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موفقیت طرح فناور تکثیر گوسفند رومن در مراغه

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: طرح فناور تکثیر گوسفند چند قلوزای رومن در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با موفقیت در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی پور قهرمانی افزود: این طرح از سال ۹۹ با هدف اصلاح نژاد دام‌های منطقه و افزایش بهره وری دامداری‌ها راه اندازی و فعالیت این مرکز با ۵۰ راس آغاز شده و به ۲۰۰ راس گوسفند مولد درسال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: بخشی از دام‌های نر این واحد به فروش رسیده و دام‌های ماده تولید شده نیز از شهریور ماه امسال در اختیار دامداران شهرستان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، هدف از راه اندازی این طرح فناور را کمک به افزایش تولید گوشت، شیر و فرآورده‌های دامی و افزایش درآمد کشاورزان و دامداران منطقه اعلام کرد.

وی گفت: این واحد نخستین دامداری گوسفند‌های مولد رومن دانشگاه آزاد اسلامی درشمال غرب کشور است که با مجوز سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی فعالیت می‌کند.

جمعیت گوسفندی در شهرستان مراغه با تولید سالانه ۳۴ هزار تن شیر و چهار هزار تن گوشت قرمز حدود ۲۰۰ هزار راس است.

 

<div id="video-display-embed-code_11124586"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236945/11124586?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما