شناسهٔ خبر: 66712771 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ترکیه گوگل را جریمه کرد

رگولاتور رقابت ترکیه تصمیم گرفته گوگل را به دلیل  شکست در پیروی وظایفش درباره بخشی از سرویس‌های جستجوی محلی، جریمه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش به مشرق و نقل از رویترز، هیات رقابت ترکیه اعلام کرد تا زمانیکه گوگل از دستورات رگولاتور پیروی نکند، شرکت را از ۱۵ آوریل روزانه به مبلغ پنج ده هزارم درآمد سال ۲۰۲۳ خود جریمه می کند. همچنین هیات رگولاتور رقابت ترکیه اعلام کرد ترکیه در حالی جریمه شده که اقدامات پیشین این شرکت برای برطرف کردن نگرانی های این سازمان درباره سرویس های جستجوی محلی ناکامل بوده و جستجو درباره هتل ها را دربر نگرفته بوده است.

البته ترکیه پیش از گوگل، متا را نیز جریمه کرده بود.

هیات رقابت ترکیه پس از تکمیل دو تحقیق جداگانه درباره اشتراک گذاری داده در فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و تردز جریمه ای ۱.۲ میلیارد لیره ای (۳۷.۲۰ میلیون دلار) برای شرکت متا پلتفرمز تعیین کرده است.

هیأت رقابت ترکیه در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی به دلیل نقض احتمالی قوانین رقابت در نتیجه مرتبط شدن پلتفرم‌های تردز و اینستاگرام تحقیقی را آغاز کرد. این هیأت در ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی طی اقدامی موقت اشتراک گذاری داده بین ۲پلتفرم را متوقف کرد.

متا ماه گذشته اعلام کرد به طور موقت تردز را در ترکیه تعطیل کرده تا از دستور مذکور پیروی کند. پس از آن هیأت رقابت جریمه ای معادل ۸۹۸ میلیون لیره برای فرایندهای پیروی از قانون و تحقیقات درباره فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ و همچنین ۳۳۶ میلیون لیره جریمه برای تحقیقاتی جداگانه درباره تردز برای متا تعیین کرده است.

نظر شما