شناسهٔ خبر: 66712693 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رم چگونه باشگاه محبوب «فداییان» شد؟

یکی از مشهورترین گروه‌های هواداری تیم رم «فداییان» نام دارد که این اسم برگرفته از مبارزان فلسطینی است. یکی از مشهورترین گروه‌های هواداری تیم رم «فداییان» نام دارد که این اسم برگرفته از مبارزان فلسطینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، «باشگاه آ اس رم یکی از شناخته‌ترین گروه‌های هواداری در اروپا را دارد؛ گروهی با نام «فداییان» که برگرفته از یک گروه مبارز چریک ایرانی هستند» این بخشی از مطلب وب سایت sports-king است که به بررسی بسیار از گروه‌های هواداری متعصب در فوتبال پرداخته است اما آیا این گروه اصلا تعلق خاطری به ایران دارد؟

رم چگونه باشگاه محبوب «فداییان» شد؟

وب‌سایت asromaultras که به معرفی گروه‌های متعصب هواداری رم می‌پردازد در این خصوص نوشته: «روز نوزدهم می امسال، رمی‌های عضو گروه فداییان، سی و سومین سالگرد درگذشت روبرتو رولی، رهبر تاریخی و موسس خود را زنده نگه می‌دارند؛ یکی از متعصب‌ترین هواداران رم که در سال ۱۹۷۲ این گروه را تاسیس کرد و بسیاری، از «شجاعت» وی به عنوان مهم‌ترین سلاحش یاد می‌کنند.

یکی از اعضای این گروه در نامه‌ای بدون اسم برای این وب‌سایت نوشته: نام فداییان از چیزی در گالری کازموپولیس در سینمای بریستول که دفتر یک حزب بوده برداشته شده است. در میان پوسترهای این گالری پوستری وجود داشته که یک گروه فلسطینی به نام فداییان را با جمجمه و سرپوشی معمولی به تصویر می‌کشیده. این مساله برای رولی الهام بخش شده و یک گروه هواداری متعصب با نام «فداییان» را برای رمی‌ها تاسیس می‌کند.

خود رولی هم در گفت و گویی که سال ۱۹۷۷ انجام داده گفته: هر یکشنبه برای حمایت رم از ساعت ۱۰ صبح جلوی استادیوم بودیم. مردمی که ما را می‌دیدند، در آن دوره که تیم نتیجه خوبی نمی‌گرفت ما را کامیکازه (هواپیماهای انتحاری ژاپنی)‌ می‌نامیدند و متعصب‌تر از فداییان می‌خواندند. ما اما نام‌مان را دوست داشتیم و آن را حفظ کردیم.

حفظ کردنی که البته تا امروز ۵۴ سال به طول انجامیده و حالا اعضای این حزب در صدد حک کردن تصویر رهبرشان روی یکی از ستون‌های ورزشگاه هستند. آن‌ها هنوز شور هواداری و به حمایت از تیم خود می‌پردازند.

رم چگونه باشگاه محبوب «فداییان» شد؟

انتهای پیام/

نظر شما