شناسهٔ خبر: 66711743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هانی‌زاده: تله جنگ فرسایشی اسرائیلی‌ها را زمین‌گیر کرده است

هانی‌زاده در ابتدا گفت: حماس و جهاد اسلامی بنا به روند جنگ چریکی و نامنظم به خوبی ارتش اسرائیل را در تله جنگ فرسایشی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود اینکه رسانه‌های غربی و اسرائیلی در پی آن هستند که به مخاطبان خود چنین القا کنند که شاخه نیروی نظامی حماس به بن‌بست خورده است و درحال نابودی است، اخیرا شاهد آن بودیم که نیروهای مقاومت فلسطینی طی عملیاتی ضربه سنگینی به ارتش صهیونیستی وارد کرده و تلفات زیادی از آنان گرفته است. برای بررسی وضعیت و توان نظامی حال حاضر مقاومت فلسطین و فهم چشم‌انداز آینده این گروه مقاومت با حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

همچنان مقاومت در میدان است

هانی‌زاده در ابتدا گفت: پس از گذشت 226 روز از عملیات طوفان‌الاقصی و اتفاقاتی که در غزه و رفح رخداده است، شاهد آنیم که حماس و جهاد نظامی با اتخاذ تاکتیک‌های مناسب نظامی همچنان وضعیت تقابل خود با نیروهای رژیم صهیونیستی در میدان را حفظ کرده است. برآیندها نشان میدهد که با وجود گذشت 8ماه از این درگیری‌ها تنها 40درصد از توان نظامی حماس مورد استفاده قرار گرفته است و 60درصد این قوا در حال ذخیره قرار گرفته است. در طول این مدت نیروهای حماس با ملاحظه وضعیت میدانی روش‌ها و تاکتیک‌های مختلفی را به کار گرفتند تا بتوانند متجاوزان صهیونیستی را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذارند.

دست بالای مقاومت در جنگ شهری

وی افزود: نوع کمین گذاشتن نیروهای فلسطینی و اتخاذ روش‌های هوشمندانه نظامی در نبرد چریکی به خوبی وضعیت مطلوب نیروهای حماس را حکایت می‌کند. این درحالیست که در طرف مقابل؛ اسرائیل از بخش اکثریت توان نظامی خود بهره برده است تا بتواند حماس را نابود سازد، اما در بیشتر مواقع اقدامات آنان مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی توسط هواپیماهای فوق مدرن بود که این امر طبق عرف بین‌الملل دردی را از صهیونیست‌ها دوا نخواهد کرد.

تله جنگ فرسایشی اسرائیلی‌ها را زمین‌گیر کرده است

این تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: حماس و جهاد اسلامی بنا به روند جنگ چریکی و نامنظم به خوبی ارتش اسرائیل را در تله جنگ فرسایشی قرار داده است. ارتش اسرائیل توانایی جنگ کلاسیک را دارد و چندان توانایی رویارویی دست بالا با نیروهای چریکی حماس را ندارد، ضمن اینکه هنوز حماس و جهاد اسلامی از تمام توان نظامی خود برای مقابله با اسرائیل بهره نبرده‌اند. گفتنی است طبق بیان خود سران مقاومت فلسطینی، آنان توانایی مقاومت تا 6 ماه آینده را نیر دارند.

هانی‌زاده گفت: این وضعیت شکننده برای اسرائیل آنان را در حالت ضعف قرار داده است و به نظر می‌رسد در آینده با شاهد اخباری مبنی بر ضربات قابل توجهی بر پیکره رژیم صهیونیستی باشیم. بر خلاف گمانه‌زنی‌های رسانه‌های غربی که ادعا داشتند حماس درحالت رکود و فرسایش قرار دارد در ادامه شاهد خواهیم بود که ابتکار عمل بدست مقاومت خواهد افتاد و دست بالا به شکل برجسته با نیروهای حماس و جهاد اسلامی خواهد بود.

نظر شما